وزرای خارجه و خزانه‌داری آمریکا جزئیاتی از تحریم جدید علیه جمهوری اسلامی را اعلام کردند

By | ۱۳۹۸-۱۰-۲۱

وزرای خارجه و خزانه‌داری ایالات متحده دور جدیدی از تحریم‌های آمریکا علیه جمهوری اسلامی را اعلام کردند که نزدیکان خامنه‌ای و بخشی از حوزه معدن و صنایع ایران را دربر می‌گیرد.

مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا در این کنفرانس خبری که جمعه ۲۰ دیماه برگزار شد،‌گفت: هشت شخص ارشد رژیم ایران از جمله رییس بسیج که کارش سرکوب مردم است و دیگر مقامات رسمی نزدیک به آیت‌الله خامنه‌ای را تحریم کرده‌ایم.

وی افزود: ایران می‌داند هیچ کدام از دستگیر شدگان دوتابعیتی در ایران گناهکار نیستند و اتهام‌ها علیه آن‌ها ساختگی است. ما به تلاش‌های خود برای آزادی آن‌ها ادامه می‌دهیم.

در این کنفرانس خبری، استیون منوشن وزیر خزانه‌داری آمریکا جزئیات بیشتری از این تحریم را شرح داد. او گفت: همان‌طور که پرزیدنت گفت، به دلیل حمله به سفارت و حمله موشکی علیه مواضع آمریکا در عراق، بر تحریم‌ها علیه رژیم ایران اضافه می‌شود.

آقای منوشن افزود: تحریم‌های ما علیه صنایع فولاد و آلومینیوم ایران است و هر فرد یا شخصی که در حوزه ساختمان سازی، نساجی و معدن با ایران همکاری داشته باشد، تحت تحریم‌های قرار می‌گیرند.

تحریم‌ها بعد از تاکید پرزیدنت ترامپ

رئیس جمهوری ایالات متحده روز گذشته در گفت‌وگو با خبرنگاران در کاخ سفید با اشاره به وضع تحریم‌های جدید علیه تهران به دلیل حمله اخیر به پایگاه‌های آمریکا در عراق گفت: «این کار انجام شد. آن‌ها (تحریم‌ها) را افزایش داده‌ایم. تحریم‌ها سخت بود، اما اکنون به صورت اساسی افزایش یافته است.»

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بامداد چهارشنبه ۱۳ دی به دو پایگاه هوایی در نزدیکی بغداد و اربیل، که نظامیان آمریکایی در آنها مستقر هستند، حمله موشکی کرد؛ حمله‌‌ای که به گفته ایرانی‌ها در واکنش به کشته شدن قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس در عراق توسط آمریکا انجام شد، تلفات انسانی در پی نداشت.

پرزیدنت ترامپ پیشتر نیز در روز چهارشنبه هجدهم دی ماه، در یک سخنرانی در کاخ سفید که مقام‌های ارشد دولتی و نظامی آمریکایی او را همراهی می‌کردند، هشدار داده بود که «ما به سرعت اقدامات تحریمی بیشتری را علیه ایران به اجرا می‌گذاریم. این تحریم‌ها تا تغییر رفتار ایران پابرجا خواهند ماند.»

وی در پایان گفت: پرزیدنت به صراحت گفته ما به فشار اقتصادی ادامه می‌دهیم تا رفتار خود را تغییر داده و به دنبال سلاح اتمی نباشد.

صدای آمریکا:

لیست افراد مورد تحریم های جدید وزارت خزانه داری ایالات متحده:

غلامرضا سلیمانی
علی شمخانی
محسن رضایی
محسن قمی
محمد رضا آشتیانی
علی عبداللهی

* لیست ‏صنایع مورد تحریم:

آلمینیوم المهدی
شرکت آهن و استیل افرا
شرکت معدنی و صنعتی چادرملو
شرکت استیل
شرکت فولاد اصفهان
شرکت صنعتی معدنی گلگهر
شرکت دریایی هنگیاون چین
شرکت فولاد هرمزگان
شرکت فولاد آلیاژی ایران
شرکت آلمینیوم ایران
شرکت فولاد و آهن غدیر
شرکت خلاق تدبیر پارس
شرکت فولاد خراسان
شرکت فولاد خوزستان
شرکت ملی صنایع مس ایران
شرکت فولاد اکسین (شرکت فولاد اکسین خوزستان)
شرکت تجاری پمچل (چین)
شرکت پاور انکر (سیشل)
شرکت رپیوتبل تریدینگ سورس (عمان)
استیل صبا
شرکت فولاد کاوه جنوب

* یک کشتی با نام و ثبت HONG XUN (D5GG9) با پرچم لیبریا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *