مرگ تدریجی عسلویه در اثر بی آبی و خفگی از آلایندههای شیمیایی 

By | ۱۳۹۹-۰۳-۰۳

به گزارش ایسنا، ساکنان شهرستان عسلویه از نبود آب در رنج هستند، به گونه ای که در بسیاری از مناطق در طول ۲۴ ساعت تنها چند ساعت سهمیه آب دارند و در بعضی روستاها و محلات نیز ممکن است تا ۶ روز متوالی آب شرب و لوله کشی در دسترس شهروندان نباشد.

به گفته مردم محلی چندین سال است که شرایط بی آبی و سایر محرومیت‌ها در جنوب کشور و عسلویه جریان دارد، آن هم در شرایطی که ثروت عسلویه و تولیدات میلیاردی آن همواره موجب غرور ملی و استانی شده است و از بوشهر و عسلویه به عنوان پایتخت انرژی کشور یاد می شود. سوال اینجاست که آیا شایسته است پایتخت انرژی، از آب محروم باشد؟ شما کجای دنیا چنین تناقضی را می‌بینید.

ساکنان عسلویه می گویند: بخش چاه مبارک به شدت درگیر بی آبی است، و با توجه به شرایط سهمیه‌بندی آب سهمیه‌ها بسیار محدود است. جمعیت و جایگاه شهرستان عسلویه با این حجم و سهمیه‌گذاری‌ها تناسب ندارد و منطقی به نظر نمی‌رسد. به راستی چرا باید آب از کنار این خانه‌ها رد شود اما این مردم سهم کمی ار آن داشته‌ باشند؟

یکی از اهالی عسلویه در تماس با ایسنا با اشاره به مشکلات آب در این منطقه اظهار کرد: بعضی وقت‌ها تا ۶ روز در عسلویه و روستاهای مجاور آب نداریم، و دیگر منبع آب و آب ذخیره جواب نمی‌دهد. مجبوریم آب آزاد بخریم و آنها که شغل و پولی ندارند هیچ راهی ندارند. ما هم که شغل و درآمد داریم ماهیانه بین ۵۰۰ تا ۶۰۰ هزار تومان آب خریداری می‌کنیم، که اصلا پذیرفته نیست.

وی ادامه می‌دهد: گاهاً بعضی منازل و روستاهایی که در ارتفاع هستند یک تابستان کامل آبی در اختیارشان قرار نمی‌گیرد. کاش یک روز به عسلویه می‌آمدید، لایندگی که مردم را خفه کرده، وضعیت فاجعه بار انبارهای گوگرد و نفت که حتی یک درخت هم برای مردم نکاشته؛ این کم‌آبی و بی آبی نیز بدتر از آن زندگی ما را سخت کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *