«منشاء»اش در «انقلاب اسلامی» است! الاهه بقراط

By | ۱۳۹۹-۰۳-۲۴
رویترز روز پنجشنبه ۱۲ ژوئن ۲۰۲۰ گزارش داد که آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد اعلام کرده  است، موشک‌هایی که در تاریخ ۱۴ سپتامبر ۲۰۱۹ تأسیسات نفتی آرامکو در عربستان سعودی را هدف قرار دادند «منشاء ایرانی» دارند. این یقین از بررسی بقایای موشک‌ها به دست آمده. گروه «انصارالله» یمن، یکی از گروه‌های شبه‌نظامی که از سوی جمهوری اسلامی  حمایت می‌شود، مسئولیت آن حملات را برعهده گرفت. همان زمان برخی تحلیلگران از جمله در کیهان لندن با اتکا بر تجربه و شواهد اعلام کردندکه دست دراز رژیم ایران در این حملات پیداست.

انقلاب ۵۷

حالا در حالی که گلوی جمهوری اسلامی تحت فشار اقتصادی و انزوای جهانی به شدت فشرده می‌شود و لغو تحریم‌های تسلیحاتی در اکتبر امسال و پیروزی «دموکرات»ها در انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده در نوامبر ۲۰۲۰ پا در هواست، دبیرکل سازمان ملل نه تنها خبر «منشاء ایرانی» پهپادها و موشک‌های حمله به تإسیسات آرامکو را اعلام کرده بلکه افزوده که «چندین مورد از تسلیحات و تجهیزات مهم توقیف شده از سوی ایالات متحده در سال‌های ۲۰۱۹ و ۲۰۲۰» نیز با «منشاء ایرانی» بوده است.

رویترز که خبر خود را به استناد گزارش ۱۴صفحه‌ای دبیرکل سازمان ملل تنظیم کرده همچنین یادآوری کرده است که جمهوری اسلامی به تلافی خروج آمریکا از برجام و تحریم‌های آن، بخش‌هایی از توافق هسته‌ای را «نقض» کرده است.

به نظر می‌رسد عزم جامعه جهانی برای به زانو درآوردن جمهوری اسلامی کمی جزم شده چرا که خرابکاری‌ها و موشک‌پرانی‌های مزمن و متعدد در منطقه و یا حتی ترور در کشورهای دورتر، هر زمان که عرصه بر رژیم ایران تنگ می‌شده است، رویداد جدیدی نیست. فقط نهادهای بین‌المللی باید زحمت کشیده و با امکاناتی که قطعا در دسترسی رسانه‌ها و گزارشگران قرار ندارد، به اثبات آنها می‌پرداختند؛ عین همین کاری که اکنون مبنای گزارش دبیرکل سازمان ملل قرار گرفته است!

اما یک گام نهایی که کشورهای غربی و نهادهای بین‌المللی به بهانه‌هایی مانند حفظ «صلح» و «امنیت» و جلوگیری از «تنش و درگیری» بر نمی‌دارند، این است که سرانجام به این حقیقت عریان و عیان اعتراف کنند که «منشاء» تهدید صلح و امنیت و  ایجاد تنش و درگیری، بنیادگرایی اسلامی است که فرقه‌ی شیعه‌ی آن در سال ۱۹۷۹ به قدرت دولتی در کشور مهمی مانند ایران دست یافت و برای نخستین بار یک گروه تروریستی را صاحب دم و دستگاه دولتی کرد تا هم منابع یک کشور توانمند را به خدمت اهداف خود درآورد و هم پای تروریست‌های دولتمند را به نهادهای بین‌المللی باز کند! این نکته‌ی مهم است که جمهوری اسلامی را در مقایسه با همه‌ی حکومت‌های سرکوبگر و ضدبشری تا کنونی، منحصر به فرد می‌کند!

آنچه اما باید به آن توجه داشت این است که «منشاء» این منحصر به فرد بودن که علاوه بر سرکوب مداوم مردم در داخل ایران، با موشک‌پرانی و ترور و خرابکاری در خارج کشور نیز بازتاب می‌یابد، نه «ایرانی» بلکه «انقلابی» و «اسلامی»  و «فرقه‌ای» و «تروریستی» است که از سال ۱۹۷۹ با روی کار آمدن جمهوری اسلامی به معضل ایران و جهان تبدیل شده است.
الاهه بقراط ,کیهان لندن:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *