بیانیه انتقادی وزارت خارجه رومانی درباره اظهارات مقام‌های ایران پیرامون مرگ غلامرضا منصوری

By | ۱۳۹۹-۰۴-۰۳

وزارت امور خارجه رومانی سفیر ایران در بخارست را احضار و نسبت به اظهارات مقام‌های جمهوری اسلامی درباره مرگ غلامرضا منصوری ابراز شگفتی کرد.

به گزارش خبرنگار ایران‌اینترنشنال در بخارست، وزارت امور خارجه رومانی با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد مرتضی‌ ابوطالبی، سفیر ایران در بخارست به این وزارت‌خانه احضار شده و با او درباره پرونده مرگ غلامرضا منصوری گفت‌وگو شده است

در این بیانیه همچنین آمده که رومانی به سفیر ایران این موضوع را یادآوری کرده که تحقیقات درباره مرگ این تبعه‌ ایرانی ادامه دارد و‌ نتیجه تحقیقات از کانال‌های رسمی به مقام‌های جمهوری اسلامی ارسال خواهد شد.

بیانیه وزارت امور خارجه رومانی افزوده که اقدام وزارت امور خارجه ایران برای ارسال یادداشت در تاریخ ۳۱ خرداد و نیز اظهارنظرهایی که برخی مقام‌های رسمی این کشور درباره تحقیقات مربوط به مرگ منصوری می‌کنند، مایه شگفتی است.

وزارت امور خارجه رومانی در پایان تاکید کرده که مقام‌های این کشور مصمم‌اند مقام‌های ایرانی را در جریان پرونده منصوری قرار دهند.

جسد غلامرضا منصوری، قاضی متهم در پرونده اکبر طبری، جمعه گذشته در هتل محل اقامت او در رومانی پیدا شد.

پلیس بین‌الملل جمهوری اسلامی ایران روز شنبه ۳۱ خرداد، با ارسال نامه‌ای به پلیس اینترپل رومانی خواهان دریافت جسد غلامرضا منصوری شد و  تقاضا کرد تا اطلاعات تکمیلی در خصوص مرگ او ارائه شود.

پلیس رومانی اوایل ماه جاری منصوری را دستگیر کرد و دادگاهی در بوداپست قرار بود ماه آینده در مورد استرداد او به ایران تصمیم بگیرد.

منصوری تحت یک دوره ۳۰ روزه کنترل قضایی و همچنین تحت نظارت  بود. تهران تا ۲۰ تیر فرصت داشت مدارک استرداد را ارائه کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *