آمار رسمی جان‌باختگان کرونا در ایران از مرز ۱۳ هزار نفر گذشت

By | ۱۳۹۹-۰۴-۲۳

روند افزایشی تعداد قربانیان ویروس کرونا در ایران روز دوشنبه ۲۳ تیر نیز ادامه یافت و بر اساس آمار رسمی وزارت بهداشت ایران، ۲۰۳ نفر ظرف ۲۴ ساعت گذشته جان خود از دست دادند.

سیما لاری، سخنگوی وزارت بهداشت ایران، در گفت‌وگو با خبرنگاران این خبر را اعلام کرد.

پرسنل بیمارستانی در حال انجام تست کووید پسر هفت ساله در بیمارستانی در تهران

فوت این تعداد از افراد در حالی است که این آمار برای روز یک‌شنبه ۱۹۴ نفر و برای روز شنبه ۱۸۸ نفر بود.

با اعلام آمار روز دوشنبه، اکنون شمار رسمی جان‌باختگان کرونا در کشور از مرز ۱۳ هزار نفر گذشته است و به ۱۳ هزار و ۳۲ نفر رسید.

به گزارش خبرگزاری ایسنا، خانم لاری روز دوشنبه همچنین گفت که در شبانه‌روز گذشته دو هزار و ۳۴۹ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که به این ترتیب مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۲۵۹ هزار و ۶۵۲ نفر رسید.

اعلام آمار روزانه کرونا در ایران در حالی صورت می‌گیرد که تردیدهای جدی نسبت به صحت این آمار وجود دارد و منابع مستقل، بر اساس آمار ثبت احوال و آرامستان‌ها، شمار مرگ‌ومیر ناشی از کرونا در ایران را چند برابر آمار رسمی می‌دانند.

وزارت بهداشت ایران و نهادهای مسئول در زمینه بیماری کرونا، آمار تفکیکی استان‌های مختلف را منتشر نمی‌کنند و این موضوع باعث ایجاد ابهام و تردید دربارهٔ گزارش‌های منتشرشده از سوی این نهادها شده است.

سخنگوی وزارت بهداشت همچنین گفت که همانند روزهای گذشته، استان‌های خوزستان، خراسان رضوی، آذربایجان غربی و مازندران در وضعیت قرمز قرار دارند.

او اضافه کرد که استان‌های تهران، فارس، کرمان، البرز، کهگیلویه و بویر احمد، گلستان، بوشهر، هرمزگان و آذربایجان شرقی نیز در وضعیت هشدار هستند.

روز دوشنبه خبرگزاری مهر خبر داد که عیسی جعفری، نماینده بهار و کبودرآهنگ در مجلس یازدهم، بر اثر ابتلا به بیماری کرونا درگذشته است.

او نخستین نماینده مجلس یازدهم است که بر اثر این بیماری جان خود را از دست می‌دهد.

بحران کرونا در ایران مانند بسیاری از کشورهای دیگر هم‌چنین ضربه اقتصادی بزرگی به بسیاری از افراد زده است.

به نوشته روزنامه دنیای اقتصاد، سراج‌‌الدین عارف‌نیا، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گلستان، ظهر دوشنبه در یک نشست خبری گفت که اگر میانگین بستری یک بیمار را یک هفته در نظر بگیریم، یک و نیم الی دو میلیون تومان هزینه درمان یک فرد مبتلا به کرونا است.

در گزارش تازه سازمان عفو بین‌الملل در مورد ۷۹ کشور جهان، ایران در کنار کشورهایی مانند ایالات متحده، روسیه یا مصر بیشترین شمار مرگ‌ومیر را در بین اعضا و پرسنل امداد و درمان در جریان همه‌گیری کووید-۱۹ به خود اختصاص داده است.

رادیو فردا:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *