محمود واعظی از آزادی « بخشی از منابع مالی مسدود شده ایران» خبر داد

By | ۱۳۹۹-۰۵-۰۱

رییس دفتر حسن روحانی روز سه شنبه از «آزاد شدن منابع مالی مسدود شده ایران» در برخی از کشورها خبر داد و گفت که از این منابع در «بخش حواله‌ای بانک مرکزی» استفاده خواهد شد.

محمود واعظی، رئیس دفتر رییس جمهوری ایران به ایرنا گفته است: «بخشی از منابع مالی مسدود شده ما در چند روز گذشته در چند کشور آزاد شده است و اکنون در بخش حواله‌ای بانک مرکزی مورد استفاده قرار می‌گیرد تا نگرانی و مشکلات واردکنندگان که در این دوران کوتاه در صف بودند مرتفع ‌شود.»

رئیس دفتر حسن روحانی توضیح بیشتری در خصوص کشورهایی که «منابع مالی» ایران را مسدود کرده بودند، ارائه نکرده است.

محمود واعظی همچنین « تلاطم بازار ارز» ایران را «یک جنگ روانی و هیجانی» از بیرون ایران و چند مرکز مانند دوبی و سلیمانیه دانست.

این در حالی است که بازار ارزهای خارجی روزهای اخیر شاهد نوسانات شدید بود و قیمت دلار روز جمعه هفته گذشته رکورد ۲۵ هزار و ۷۰۰ تومان را شکست و حتی در برخی ساعات به ۲۶ هزار تومان نیز رسید.

اما با اقدام بانک مرکزی در تزریق ۳۰۰ میلیون دلار ارز نیمایی به بازار طی روزهای شنبه و یکشنبه قیمت دلار آمریکا روز دوشنبه در بازار آزاد ایران حدود ۱۰ درصد کاهش یافت و به ۲۲ هزار و ۹۵۰ تومان رسید.

منتقدان دولت حسن روحانی نوسانات بازار ارز و طلا را اقدامی «تعمدی» دولت برای جبران کسری بودجه می‌دانند.

عبدالناصر همتی، رئیس کل بانک مرکزی ایران، در واکنش به این انتقادها می‌گوید٬ این تصور که بانک مرکزی و دولت برای کنترل بازار ارز اقدامی نمی‌کنند یا برای تأمین کسری بودجه نرخ ارز را بالا می‌برند، «بی‌اساس و کاملاً اشتباه است».

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *