نماینده مجلس: نقص عضو و غرق شدن کودکان سیستان و بلوچستان در مقایسه با آمار کشوری معضل محسوب نمی‌شود!

By | ۱۳۹۹-۰۶-۱۰
عضو مجمع نمایندگان استان سیستان‌وبلوچستان در مجلس، بابیان اینکه حوادث رخ داده برای کودکان این استان در مقایسه با آمار کشوری معضل محسوب نمی‌شود یادآورشد که وضعیت نامطلوب معیشت مردم این منطقه باعث شده که به حوادث محدودی که گاه در آن رخ می‌دهد برچسب محرومیت بزنند.

به گزارش اصلاحات نیوز؛ ملک فاضلی در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملت، در واکنش به انتشار اخباری مبنی بر اینکه این روزها حوادث تلخ و ناگواری برای کودکان معصوم بلوچ به دلیل حمله گاندوها یا غرق شدن در رودخانه‌های خروشان مدام تکرار می‌شود و حسرت و اندوهی‌تمام نشدنی را برجای می‌گذارد، گفت: وقتی در یک منطقه محرومیت ایجاد شود قطعا اولین شکار آن کودکان هستند و این امری انکارناپذیر است، اما باید به این نکته هم توجه شود که نوع نگاه به این موضوع در مناطق مختلف متفاوت است و مشکلات یک استان محروم بیشتر از دیگر مناطق خود را نشان می‌دهد.

خیرین بهترین تحلیلگر مشکلات سیستان‌وبلوچستان هستند

نماینده مردم سراوان، سیب، سوران و مهرستان در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: خیرین افرادی هستند که به درستی مشکلات ناشی از محرومیت در استان سیستان و بلوچستان را تبیین می‌کنند به گونه‌ای که سزاوار هم مردم این منطقه، هم جامعه و هم حاکمیت باشد.

وی تصریح کرد: ما مکلف هستیم تمام دیدگاه‌های موجود پیرامون دلایل وجود محرومیت در استان سیستان و بلوچستان را مورد بررسی قرار دهیم و به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنیم تا بتوانیم در آینده از بروز هر نوع اتفاق در این منطقه جلوگیری کنیم.

فاضلی اظهار کرد: بی‌تردید محرومیت در یک منطقه، وضعیت اشتغال، کودکان و نحوه امرار معاش مردم را هم تحت تاثیر قرار می‌دهد، ضمن اینکه کودکان بیشترین آسیب را در این زمینه می‌بینند، کمااینکه به کودکان کار تبدیل می‌شوند، هر چند در این استان کمتر این موضوع را شاهد هستیم، اما به هر حال با نوع دیگری از مشکلات ناشی از محرومیت مواجه می‌شوند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، خاطرنشان کرد: مقایسه آمار غرق شدن کودکان این منطقه در رودخانه‌ها با سرانه کشور تغییر جدی را نشان نمی‌دهد، اما محروم بودن این منطقه باعث شده که با نگاه دیگری این موضوع مورد بررسی قرار گیرد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم یادآور شد: ما زمانی می‌توانیم بگوییم که غرق شدن کودکان در رودخانه‌ها به معضل تبدیل شده است که یک آمار میانگین کشوری را در این رابطه داشته باشیم و چنانچه آمار این منطقه بالاتر بود باید یک آسیب‌شناسی صورت بگیرد تا مشخص شود که چه دلایلی باعث بروز آن شده است، آیا مراقبت از کودکان مورد غفلت قرار گرفته است یا آموزش به کودکان مورد بی‌توجهی قرار گرفته است.

دستور رهبری برای محرومیت‌زدایی در کشور ناجی سیستان و بلوچستان می‌شود

عضو مجمع نمایندگان استان سیستان و بلوچستان در مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: البته استان سیستان و بلوچستان دومین استان محروم کشور است و به تازگی در پی دستور رهبر معظم انقلاب رویکرد عدالت محوری برای محرومیت‌زدایی در دستورکار قرار گرفته است که باعث شده این منطقه مورد عنایت ویژه‌ای قرار گیرد، بنابراین امیدواریم با نگاهی که رهبر عزیزمان به این موضوع دارند بتوانیم در آینده شاهد رشد و شکوفایی این استان باشیم تا شرایط آن عاملی نباشد برای اینکه به حوادث محدودی که گاه در آن رخ می‌دهد برچسب محرومیت بزنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *