ریزش مرگ بار در معدن هجدک شهرستان راور رخ داد, فوت ۴ کارگر معدن هجدک 

By | ۱۳۹۹-۰۶-۱۷

چندین کارگر معدن در پی ریزش تونل شماره 2 معدن زغالسنگ هجدک در بخش کوهساران شهرستان راور دچار حادثه شدند.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکزکرمان، مالک اژدری، فرماندار راور اعلام کرد: حوالی ساعت 11/30 پیش از ظهر امروز، با ریزش ناگهانی تونل شماره 2 معدن زغالسنگ هجدک در بخش کوهساران شهرستان راورو، 5 کارگر محبوس شدند، اقدامات برای خروج آنها بلافاصله آغاز شد.

وی افزود: در این حادثه تاکنون یک نفر جانباخته و یک مصدوم به بیرون از تونل منتقل شده که کارگر مصدوم به کرمان اعزام شده است و تلاش برای یافتن بقیه کارگران همچنان ادامه دارد.

اژدری با اعلام اینکه به علت ادامه ریزش دسترسی به سه کارگر دیگر با مشکل روبروست گفت: علاوه بر حضور گروه های امدادی، بازرسان معدن و کارشناسانی از شرکت زغالسنگ و تامین اجتماعی، گروههایی از دیگر معادن منطقه هم برای کمک به یافتن کارگران در محل حاضر در تلاش هستند.

“معدن هجدک” از معادن فعال استان است در فاصله 70 کیلومتری راور و60 کیلومتری زرند واقع است.

فوت ۴ کارگر معدن هجدک 

محمد صابری، رییس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی کرمان دقایقی پیش در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، با اشاره به عملیات جست و جو برای نجات ۳ کارگر دیگر گفت: متاسفانه هر ۳ کارگر محبوس شده در تونل معدن زغال سنگ در هجدک راور جان باخته اند.

او افزود: امروز در حادثه ریزش تونل معدن زغال سنگ در هجدک راور ۴ نفر جان باختند و یک نفر مصدوم شد که مصدوم این حادثه بعد از انجام اقدامات اولیه درمانی از سوی تیم های فوریت های پزشکی به بیمارستان شهید باهنر کرمان منتقل شده است. ۵ نفر از معانکاران این معدن هم مفقود شدند.

معدن هجدک از معادن فعال استان کرمان است که در فاصله ۷۰ کیلومتری راور و ۶۰ کیلومتری زرند قرار دارد.
ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *