اوکراین ویزای تحصیلی دانشجویان ایرانی را تمدید نمیکند

By | ۱۳۹۹-۰۷-۲۱

دولت اوکراین ویزای تحصیلی دانشجویان ایرانی مقیم این کشور را به دلایلی تمدید نکرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجو (بیسج دانشجویی)، هر ساله دانشجویان ایرانی مقیم اوکراین، اقامت خود را با پرداخت هزینه ای از سوی دانشگاه تمدید می کنند و این روند نهایتا یک الی سه هفته زمان می برد؛ اما امسال دولت اوکراین پاسپورت دانشجویان ایرانی را تمدید نکرده و تا آخر اکتبر به آنها مهلت اقامت در اوکراین را داده است.

دانشجویان مقیم اوکراین می ‌گویند: اختلافات دیپلماتیک بین ایران و اوکراین پس از ساقط‌ شدن هواپیمای اوکراینی در ایران می ‌تواند دلیل این نوع برخورد باشد. گفته می ‌شود بیش از صد دانشجوی ایرانی در اوکراین اقامت دارند.

دانشجوی ورودی مقطع دکتری دانشجوی اوکراین رشته اقتصاد روابط بین الملل، درباره پیرامون رد شدن درخواست تمدید ویزای دانشجویی دانشجویان ایرانی در اوکراین اذعان کرد: ۴ سال است ساکن اوکراین هستم و هیچ وقت مشکلی بابت تمدید اقامت دانشجویی نداشتم و براساس مدارکی که دانشگاه به ما می داد در مدت دو یا سه هفته اداره مهاجرت اقامت ما را تمدید می کرد، اما متاسفانه دو ماه اخیر اقامت دانشجویی دانشجویان ایرانی تمدید نشده است و فقط این مشکل برای دانشجویان ایرانی به وجود آمده و دیگر دانشجویان بین الملل در این زمینه مشکلی ندارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *