آزار و اذیت کارگران زندانی هفت تپه در زندان دزفول

By | ۱۳۹۹-۰۸-۱۳

جمعی از کارگران هفت تپه سه‌شنبه 3 نوامبر اعلام کردند که مدیران زندان فجر دزفول کارگران زندانی هفت تپه را مورد آزار و اذیت قرار داده‌اند.

به گفته آنان، این کارگران مورد تهدیدهای مختلف قرار گرفته که در صورت ادامه اعتصاب غذایی به انفرادی منتقل خواهند شد یا از طرف مقامات قضایی با تشدید میزان وثیقه مواجه خواهند شد.

آنها تاکید کردند: «ما خواهان آزادی نمایندگان کارگری خود هستیم. دزدها و اختلاسگان با هماهنگی قوه قضاییه و نهادهای امنیتی آزادند و در هفت تپه جنایت می‌کنند اما سخنگویان و نمایندگان کارگران هفت تپه که حقیقت گو و به دنبال مطالبات کارگران هفت تپه هستند در شرایط آزاردهنده محبوس هستند. هرگونه عواقب ناشی از اعتصاب غذای این همکاران و یا هر اتفاقی که برای سلامت آنها بیفتد مستقیما متوجه مسئولین است و ما در این مورد اقدامات لازم را خوهیم کرد.»

ابراهیم عباسی منجزی،‌ مسعود حیوری،‌ یوسف بهمنی و حمید ممبینی کارگران بازداشتی هفت‌تپه در اعتراض به ادامه بازداشت‌شان دوشنبه 2 نوامبر در زندان دزفول دست به اعتصاب غذایی زدند.

جمعی از کارگران بخش‌های مختلف این شرکت روز دوشنبه با انتشار بیانیه‌ای نسبت ادامه بازداشت این کارگران اعتراض کرده و عنوان کردند: «با بهانه‌های واهی اعم از گم شدن پرونده، نبودن مسئول مربوطه و نظایر آن از انجام مراحل لازم برای آزاد کردن همکارانمان سر باز میزنند.»

یکشنبه 1 نوامبر نیز در پی بازداشت این چهار تن از فعالان کارگری مجتمع کشت و صنعت نیشکر هفت تپه، جمعی از کارگران شاغل در این مجتمع، تجمع اعتراضی برگزار کردند.

این کارگران معترض با برگزاری تجمع اعتراضی خواهان آزادی یوسف بهمنی، حیوری، ابراهیم عباسی منجزی و حمید ممبینی، چهار فعال کارگری که از چند روز پیش در بازداشت به سر می‌برند شدند.

این چهار کارگر پس از بازداشت شدند که کارگران مجتمع کشت و صنعت نیشکر هفت تپه در اعتراض به پرداخت نشدن اضافه کاری تیر و مرداد ماه، تجمع اعتراضی مسالمت آمیزی را برگزار کردند.

این بازداشت پس از اعتراض به حضور نماینده کارفرما در کارخانه صورت گرفت.

پس از اتمام این تجمع اعتراضی ماموران امنیتی یوسف بهمنی، حیوری، ابراهیم عباسی منجزی و حمید ممبینی، چهار فعال کارگری را بازداشت کردند.

قابل ذکر است که مجتمع کشت و صنعت نیشکر هفت تپه در سال‌های اخیر یکی از کانون‌های اصلی مبارزات کارگری در ایران بوده است.

این کارگران اعلام کردند که «ما خواستار تعطیلی کارها نیستیم. اما وظیفه تاریخی و طبقاتی ماست که از همکاران بازداشت شده حمایت کنیم.»

کارگران همچنین اعلام کردند: «ما با قدرت به کار و مدیریت شرکت خودمان ادامه می‌دهیم. هدف ما آزادی همکاران بازداشت شده است. به همین سبب روزانه دو ساعت در جلوی مدیریت شرکت تجمع می‌کنیم. اعتراض خود را به حبس ظالمانه همکاران‌مان و عدم خلع ید از کارفرمای اختلاسگر و خائن نشان خواهیم داد.»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *