مانور نظامی ارتش جمهوری اسلامی در ساحل دریای عمان

By | ۱۳۹۹-۱۰-۳۰

نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی در کناره‌های دریای عمان یک رزمایش تدافعی “در مقابله با تهدیدها” برگزار کرد. این چهارمین رزمایش در سال جاری میلادی است که در واپسین روز حضور ترامپ در کاخ سفید برگزار شد.

نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی

واحدهایی از ارتش جمهوری اسلامی متشکل از تیپ‌های هوابرد، واحدهای ویژه و نیروهای مداخله سریع صبح سه‌شنبه، ۳۰ دی (۱۹ ژانویه) رزمایشی را در کناره‌های دریای عمان آغاز کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر، این رزمایش که “اقتدار ۹۹” نام دارد با حضور فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی، فرمانده نیروی زمینی ارتش و شماری از فرماندهان و مسئولان ستاد کل نیروهای مسلح و ستاد ارتش برگزار شد.

این رزمایش برای ارزیابی میزان آمادگی رزمی یگان‌های نیروی زمینی ارتش “در مقابله با تهدیدها و انتقال سریع نیروها از مناطق سرزمینی به منطقه ماموریت برابر طرح‌های پیش‌بینی شده” آغاز شد.

یکی از واحدهای حاضر در این رزمایش تیپ ۶۵ نیروی مخصوص ارتش بود. خبرگزاری تسنیم به نقل از سخنگوی رزمایش نوشت: «تیپ ۶۵ نیروی مخصوص با اجرای عملیات متحرک هوایی، به صورت ترکیبی و همزمان عملیات نفوذ و تهاجم را با موفقیت انجام داد.»

این سخنگو گفته است: «غواصان تیپ ۶۵ نیروی مخصوص ارتش در این بخش از رزمایش به ۲ گروه تقسیم شده و با بالگردهای شنوک در سطح آب فرود آمده و به عمق دریا نفوذ کردند و اهداف دریایی را منهدم و گروه دوم نیز با انهدام پایگاه‌های تعبیه شده در ساحل، به اهداف از پیش تعیین شده دست یافتند.»

خبرگزاری رویترز با اشاره به برگزاری رزمایش “اقتدار ۹۹” در واپسین روز حضور دونالد ترامپ در کاخ سفید، این عملیات را ادامه تنش‌های اخیر میان جمهوری اسلامی و ایالات متحده آمریکا ارزیابی می‌کند.

نیروهای مسلح جمهوری اسلامی در سال جاری میلادی دست‌کم چهار رزمایش برگزار کرده‌اند. در یکی از تازه‌ترین رزمایش‌ها که چهار روز پیش در مناطق کویری مرکز ایران انجام شد سپاه پاسداران اقدام به آزمایش موشک‌های بالستیک دوربرد کرد.

حسین سلامی، فرمانده کل سپاه پاسداران روز سه‌شنبه رزمایش‌های اخیر را “بخش مهمی از سیاست بازدارندگی جمهوری اسلامی” خواند و گفت هدف از انجام آنها این است که “دشمنان این مملکت” در مورد قدرت دفاعی نیروهای مسلح ایران دچار خطای محاسباتی نشوند.
دویچه وله:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *