واکنش علی لاریجانی،‌ مشاور رهبر جمهوری اسلامی و رئیس پیشین مجلس به رد صلاحیت: «راضی به رضای الهی هستم»

By | ۱۴۰۰-۰۳-۰۴

واکنش لاریجانی به رد صلاحیت: «راضی به رضای الهی هستم»

ساعتی پس از انتشار رسمی نامزدهای ریاست جمهوری ۱۴۰۰ و تایید رد صلاحیت علی لاریجانی، رئیس پیشین مجلس شورای اسلامی در بیانیه‌ای کوتاه تصمیم شورای نگهبان را پذیرفت و نوشت که «راضی به رضای الهی هستم».

وزارت کشور جمهوری اسلامی روز سه‌شنبه، چهارم خرداد، در اطلاعیه‌ای رسمی اسامی هفت نامزد تائید صلاحیت‌‌شده از سوی شورای نگهبان برای شرکت در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌ جمهوری ایران را اعلام کرد.

علی لاریجانی،‌ مشاور رهبر جمهوری اسلامی و رئیس پیشین مجلس، در کنار اسحاق جهانگیری، معاون اول دولت روحانی از غایبان بزرگ این فهرست است.

او در واکنش به این تصمیم شورای نگهبان در بیانیه‌ای که در توییتر منتشر شد نوشت: «حال که روند انتخابات این گونه رقم زده شد، بنده وظیفه خویش را در پیشگاه الهی و ملت عزیز انجام داده‌ام و راضی به رضای الهی هستم.»

لاریجانی در شرایطی رد صلاحیت شد که پیش از این پیش‌بینی می‌شد در صورت تائید صلاحیت او، نامزد اصلی اصلاح‌طلبان در انتخابات باشد.

بر اساس فهرستی که وزارت کشور اعلام کرده، شورای نگهبان از میان داوطلبان، تنها صلاحیت ابراهیم رئیسی، محسن رضایی، محسن مهرعلیزاده، سعید جلیلی، علیرضا زاکانی، عدالناصر همتی و امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی را تائید کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *