سرنوشت خودروهای لاکچری معطل در گمرک چه شد؟ یک‌هزار دستگاه خودروی لوکس که در تصرف سازمان اموال تملیکی بود، بی‌سر و صدا حراج شد!

By | ۱۴۰۰-۰۴-۱۹

مهدی دادفر، دبیر انجمن واردکنندگان خودرو  توضیح داد که در اردیبهشت ماه امسال یک‌هزار دستگاه خودروی خارجی لوکس به سازمان اموال واگذار شده و قرار بود برای آزادسازی مابقی خودروها رای قضایی صادر شود.

حالا اما سازمان اموال تملیکی سال گذشته در سکوت، خودروهای لوکس را فروخته است.
دبیر انجمن واردکنندگان خودرو همچنین گفت: هزار خودرو در انبار سازمان اموال تملیکی وجود داشت که سال گذشته حدود ۷۰۰ تا ۸۰۰ دستگاه‌ خودروهای خارجی به مزایده گذاشته و فروخته شد!دادفر به آتش‌سوزی چند روز پیش انبار سازمان اموال تملیکی هم اشاره کرد و گفت: آتش‌سوزی اخیر سازمان اموال تملیکی به خودروهای لوکس موجود در انبار این سازمان آسیب نزد. هرچند که  تعداد اندکی از خودروهای بالای ۲۵۰۰ سی سی در این انبار وجود داشت اما به این خودروها خسارتی وارد نشده است.رزرو اینترنتی ویلا استخردار | بهترین پیشنهادهای جاجیگا

دادفر البته درباره شرایط نامناسب نگهداری کالا در انبار این سازمان توضیح داد: خودروهایی که در انبار سازمان تملیکی قرار دارد به دلیل گرما لاستیک‌ و رنگ جلو داشبورد این خودروها از بین رفته است.او ادامه داد: خودروهای خارجی که در این انبار بوده  به سازمان اموال تملیکی واگذار شده، این خودروها توسط بخش خصوصی وارد شده و از سال ۹۷ تاکنون در گمرک مانده است.

به گفته او، در سه سال گذشته تلاش‌های زیادی برای ترخیص این خودروها انجام شده اما این خودروها آزاد نشد و بخشی از آن به اموال تملیکی واگذار شد.اموالی که در اختیار این سازمان قرار می‌گیرند عموما در حوزه قاچاق، متروکه، ضبطی و قضایی هستند و طی تشریفاتی مزایده شده و به فروش می‌رسند.

بر اساس گزارش‌های رسمی نزدیک به یازده درصد کالاهای موجود در انبارهای این سازمان داروهایی هستند که در شرایط مناسب نگهداری نمی‌شوند.از جمله دیگر کالاهایی که در فهرست اموال منقول این سازمان به چشم می‌خورد می‌توان به انواع کالاهای الکترونیکی، کالاهای شیمیایی، برقی، لوازم آشپزخانه، انواع خودرو سبک و سنگین،لوازم خانگی، پوشاک، پارچه، کیف و کفش، تلفن همراه و لوازم جانبی، ابزارآلات صنعتی اشاره کرد.

تجارت نیوز:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *