سردبیر سایت هه‌نگاو: وزارت اطلاعات از اعضای خانواده‌ام بازجویی کرده‌ و تهدید به مرگ شده‌ام

By | ۱۴۰۰-۰۵-۱۸

ارسلان یاراحمدی، روزنامه‌نگار و سردبیر سایت حقوق بشری هه‌نگاو، می‌گوید ماموران وزارت اطلاعات ایران از اعضای خانواده‌اش بازجویی کرده و او را «تهدید به مرگ» کرده‌اند.

او روز یکشنبه ۱۷ مرداد با انتشار توئیتی گفته است که پدر و برادرش «توسط حفاظت کل اداره اطلاعات استان کرمانشاه احضار و به مدت چند ساعت مورد بازجویی قرار گرفته» و ماموران امنیتی خواسته‌اند که این روزنامه‌نگار از فعالیت رسانه‌ای دست» بکشد و در غیر این صورت «کشته خواهد شد».

سایت هه‌نگاو نیز گزارش داده است که اداره اطلاعات کرمانشاه از عمران، برادر ارسلان یاراحمدی، خواسته‌اند که موبایل‌اش را با خود ببرد و پس از آنکه از طریق واتساپ و اینستاگرام موفق نشده‌اند با این روزنامه‌نگار تماس بگیرند، از طریق تلفن با او تماس گرفته و به او گفته‌اند باید در سایت هه‌نگاو گزارش بدهد که کشته شدن موسی باباخانی، عضو حزب دمکرات کردستان، به حکومت ایران ربطی ندارد.

حزب دمکرات کردستان (حدک) روز شنبه ١۶مرداد از «ترور» موسی باباخانی از اعضای کمیته‌ مرکزی این حزب در شهر اربیل در عراق خبر داده بود.

این حزب گفته بود آقای باباخانی روز پنجشنبه توسط «نیروهای وابسته به جمهوری اسلامی ایران» ربوده شد و «جسد بی جان او» که آثار شنکجه‌ زیادی بر آن دیده‌ می‌شود، بامداد روز شنبه، در یکی از اتاق‌های هتل «گولی‌ سلیمانی» در شهر اربیل پیدا شده است.

به گفته آقای یارحمدی، پس از اینکه او تلفن را قطع کرده است و حاضر به شنیدن ادامه سخنان نیروهای امنیتی نشده، ماموران برادر و پدرش را وادار کرده که نامه‌ای با عنوان «اتمام حجت» بنویسند و از آنها تعهد گرفته‌اند که این روزنامه‌نگار را متقاعد کنند که دست از کارش بردارد و در غیر این صورت «جانش را از دست خواهد داد».

سازمان حقوق‌بشری هه‌نگاو که اخبار نقض حقوق بشر در مناطق کردنشین را پوشش می‌دهد، گفته است در سال‌های گذشته «سایر اعضای هه‌نگاو در کشورهای اروپایی» تهدید شده‌اند ولی جزییاتی درباره این تهدیدات منتشر نکرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *