دو مقام دولت رئیسی: حل مشکلات اقتصادی زمان‌بر است، باید پیام لزوم صبر را به مردم بدهیم

By | ۱۴۰۰-۱۰-۱۰

محمد مخبر و احسان خاندوزی، معاون اول و وزیر اقتصاد دولت ابراهیم رئیسی، با اشاره تلویحی به ناتوانی دولت در مدیریت و رفع مشکلات اقتصادی، گفتند که حل مشکلات اقتصادی زمان‌بر است و باید پیام لزوم صبر را به مردم و جامعه اعلام کنیم.

محمد مخبر، معاون اول ابراهیم رئیسی، نیز روز پنج‌شنبه گفت که دولت مصمم به حل مشکلات مردم بوده اما طبیعی است که وقتی در شرایطی خاص دولت را تحویل گرفته‌ایم، کمی حل مشکلات زمان‌بر باشد.

در همین حال احسان خاندوزی، وزیر امور اقتصادی و دارایی دولت رئیسی، با بیان اینکه نتیجه عملکرد اقتصادی چهار ماه اول دولت رئیسی در آینده نمایان می‌شود، گفت: توانسته‌ایم حرکت نقطه‌ای قیمت‌ها را به ثبات نزدیک کنیم اما مردم به حق از وضعیت اقتصادی موجود شکایت دارند و باید پیام لزوم صبر برای رسیدن به موفقیت را به جامعه اعلام کنیم.

احسان خاندوزی، وزیر امور اقتصادی و دارایی، عصر پنج‌شنبه در جلسه‌ای با مدرسان اقتصاد اسلامی در دانشگاه قم، گفت که انتقادات و توصیف مشکلات و تنگناها به تنهایی چاره مشکلات کشور نیست.

خاندوزی افزود که سیاست‌های ارزی دست‌وپای ما را در حوزه تصمیم‌گیری را بسته است و باید این موضوع در مجامع روایت شود تا افکاری مانند بی‌تفاوتی دولت نسبت به برخی از تصمیم‌ها را از ذهن‌ها پاک کنیم.

وزیر اقتصاد با اشاره تلویحی به ناتوانی دولت در رفع مشکلات اقتصادی کشور، گفت که در اقتصاد غیر از جبران نقدی یارانه‌ای، راهکار فوری برای حل مسائل خانوارها نداریم ولی نقاط شروعی داریم که در چندماه آینده می‌توانیم نتیجه آن‌ها را ببینیم.

خاندوزی اضافه کرد که مردم به حق، شکایت‌هایی از وضعیت موجود دارند اما اصلاح ساختارهای نامناسب در برخی از سازمان‌ها یک حرکت زمان‌بر است که با صبر و شکیبایی به نتیجه خواهد رسید.

وزیر اقتصاد افزود که اقتصاد ایران در سال‌های گذشته در حالت انتظار قرار گرفته بود و بخش عمده تلاش ما در این مدت رفع این انتظار بود.

در این میان وزیر اقتصاد دولت رئیسی گفت که برای به حداقل رساندن مشکلات، نیازمند تلاش حداکثری و همکاری جامعه دانشگاهی و حوزوی برای ارائه راهکارهای اصولی هستیم.

ابراهیم رئیسی خود نیز در جریان سفر روز پنج‌شنبه خود به قم در دیدار با طلاب به وجود مراکز پژوهشی در حوزه‌ علمیه قم و حوزه‌های سراسر کشور اشاره کرد و گفت: این مراکز باید «مسائل پیش روی ما را بررسی کرده و راهکارهای برون‌رفت از مشکل را پیشنهاد کنند.»

ایران اینترنشنال:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *