سیل در شهرها و روستاهای جنوب استان فارس دست‌کم دو کشته و چهار مصدوم برجای گذاشت

By | ۱۴۰۰-۱۰-۱۳

همزمان با خسارات گسترده سیل به استان‌های فارس و هرمزگان، مقام‌های هلال احمر و اورژانس گفتند که در جریان وقوع سیل در شهرهای داراب، لامرد، لار، گراش، مهر و اوز در استان فارس، دست‌کم دو نفر جان‌باختند و چهار نفر مصدوم شدند.

به گفته مهدی خوبیار، معاون امداد و نجات هلال احمر استان فارس، در پی طغیان رودخانه فصلی لامرد سه خودرو همراه با ۹ سرنشین در این سیل گرفتار شدند.

این مقام هلال احمر استان فارس افزود که نیروهای امدادی هلال احمر از لامرد و مهر به محل گرفتار شدن سه خودرو در سیلاب اعزام شدند که پس از تلاش مستمر موفق به نجات جان هشت نفر شدند اما در این بین یکی از سرنشینان خودروهای گرفتار در سیل جان خود را از دست داد.

خوبیار گفت که در پی وقوع سیل در شهرستان‌های جنوبی استان فارس و درخواست امدادرسانی فوری شبانه در پنج شهرستان لامرد، لار، گراش، مهر و اوز نیروهای امدادی هلال احمر که از قبل در حالت آماده‌باش کامل قرار داشتند به مناطق درگیر سیل اعزام شده‌اند.

دومین قربانی سیل استان فارس به گفته مجتبی خالدی، سخنگوی سازمان اورژانس کشور، یک زن ۵۰ ساله بود که در داراب فارس در اثر سقوط به یک جوی آب جان‌باخت.

خالدی اضافه کرد که به دلیل بارش باران این جوی آب کاملا پر شده بود و دلیل فوت این زن نیز سقوط به جوی آب و برخورد سر به جوی آب و جراحات وارده بوده است.

سیلاب در بسیاری از مناطق استان فارس وارد خانه‌ها نیز شده و خساراتی به منازل مسکونی وارد کرده است.

همزمان اسماعیل رستگار فرماندار لامرد از مردم خواست خونسردی خود راحفظ کنند، و از منازل خود خارج نشوند. او افزود که تمام تلاش‌مان را برای کمک رسانی به مناطق آسیب دیده انجام می‌دهیم.

فرماندار جهرم نیز اعلام کرد که راه‌های ارتباطی مناطق باغگر، پازنویه، چاه تلخ، زردزال، گودظهرو، انبار آباد، خلزهلدان و سکده از روستاها و یا آبادی‌های بخش مرکزی جهرم با مجموع جمعیتی هزار و ۵۰۰ نفر از سمت جهرم و لارستان مسدود شده است.

از سوی دیگر، رییس کمیته بحران پالایشگاه گاز پارسیان از مصدوم شدن چهار کارگر این پالایشگاه در اثر گرفتار شدن خودرو آنها در سیلاب خبر داد.

او افزود که در محور لامرد- مهر، خودروی سواری این کارگران دچار حادثه شده که با تلاش نیروهای محلی روستای نورآباد سه نفر از کارگران نجات یافتند و کارگر چهارم پس از جستجوی نیروهای امدادی و هلال احمر پیدا شد گزارش نیروهای امدادی حاضر در صحنه از وخیم بودن حال وی حکایت دارد.

در استان هرمزگان نیز بارش شدید باران با بالا آمدن آب دریا و ورود آب به مناطقی از شهر بندرعباس همراه شد تا آنجا که خسارات گسترده‌ای به «بلوار ساحلی امام سجاد» وارد کرد.

در جریان بالا آمدن آب دریا یک کشتی نیز با دیواره «بلوار ساحلی امام سجاد» بندرعباس برخورد کرد که موجب وارد آمدن خساراتی به کشتی نیز شد.

به گفته عزیزالله کناری، فرماندار بندرعباس، با توجه به اعلام ستاد مدیریت بحران استانداری هرمزگان و پیش‌بینی‌های هواشناسی مدارس بندرعباس در روز دوشنبه تعطیل است.

در میناب نیز وقوع سیلاب خساراتی به منازل مسکونی و معابر عمومی وارد کرد و فرمانداری میناب نیز اعلام کرد که به دلیل شدت بارندگی ها مدارس میناب در روز دوشنبه تعطیل است.

روح الله سرگزی، معاون ستاد مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان، نیز گفت که بارندگی‌های شبانه روز گذشته تاکنون سبب جاری شدن سیلاب، طغیان رودخانه‌های محلی و بسته شدن چهار مسیر در جنوب این استان شد.

به گفته سرگزی راه‌های دلگان- رودبار، زهکلوت – ایرانشهر، کتیج – رمشک و تمامی مسیرهای مرتبط به کتیج در جنوب سیستان و بلوچستان به علت بارندگی و طغیان رودخانه های محلی بسته شده است و بارش‌ها در سیستان و بلوچستان همچنان ادامه دارد.

ایران اینترنشنال:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *