نامه کیوان صمیمی از زندان: احتمالا دنبال قتل تدریجی من هستند

By | ۱۴۰۰-۱۱-۱۲

کیوان صمیمی، کنشگر سیاسی و مدنی، که به تازگی از زندان اوین به زندان سمنان تبعید شد، در نامه‌ای از زندان روایتی از انتقالش از زندان اوین را شرح داده و نوشته است که مسئولان زندان با فریب و دروغ باعث «فشار روانی و قلبی زیادی» به او شده و احتمالا دنبال «پروژه‌ی فرسوده‌سازی و حتی قتل تدریجی» او هستند.

این زندانی ۷۳ ساله که پیش از انتقال به زندان سمنان، یک روز در زندان مرکزی کرج به سر برد، نوشته است که در این زندان «بازداشتگاه‌های کثیف و پراسترس» وجود دارد که از حداقل امکانات بهداشتی برخوردار بوده‌اند.

به نوشته آقای صمیمی که روز دوشنبه،‌ ۱۱ بهمن، منتشر شد، در این زندان تا سه برابر ظرفیت سالن، زندانی نگهداری می‌شود و وضعیت بد توالت‌ها، محدودیت ۱۰ دقیقه‌ای برای حمام و نبود امکانات باعث می‌شود که زندانیان مرتب با هم زد و خورد داشته باشند.

کیوان صمیمی، سردبیر نشریه ایران فردا و عضو کانون نویسندگان ایران، که اکنون ۷۳ ساله است، از آذر سال گذشته در اوج همه‌گیری کرونا در ایران، برای گذراندن محکومیت دو ساله خود به زندان اوین منتقل شد.

بر اساس گزارش کانون نویسندگان ایران، در روزهای اخیر، پس از آن که کیوان صمیمی در نامه‌ای درباره ماجرای جان باختن بکتاش آبتین، عضو دیگر کانون نویسندگان، این رخداد را «قتل شبه‌عمد» خواند، مسئولان زندان اوین تصمیم به تبعید او گرفتند.

بکتاش آبتین، عضو کانون نویسندگان که با اتهامات امنیتی به زندان محکوم شده بود، پس از دو بار ابتلا به کرونا در زندان و تاخیر در روند درمانش، سرانجام روز ۱۸ دی در بیمارستان ساسان تهران جان باخت، امری که موج اعتراضات را علیه حکومت ایران برانگیخت.

پیش از این گزارش شده بود که مسئولان زندان کیوان صمیمی را با زور و خشونت از زندان اوین به قصد تبعید در یکی از زندان‌های استان البرز بیرون بردند ولی دادیار اجرای احکام کرج حاضر به پذیرفتن او در زندان‌های استان البرز نشد و آقای صمیمی یک روز را در زندان رجایی شهر کرج سپری کرد و سپس به زندان سمنان برده شد.

او در بخشی از نوشته خود، وضعیت زندان را با وضعیت کلی جمهوری اسلامی مقایسه کرده و نوشته است که «مملکت خان خانی شده و هر مسئولی حرف خودش را می‌زند و منافع خودش را در نظر می‌گیرد، شیرازه‌ی امور از هم پاشیده» و «این تارهای سست عنکبوتی با ضرباتی چند فرو می‌ریزد».

اتهام آقای صمیمی که منجر به صدور حکم زندان شده است، «اجتماع و تبانی به قصد اقدام علیه امنیت کشور» عنوان شده که مربوط به حضور این فعال مدنی در تجمع اعتراضی روز جهانی کارگر در برابر ساختمان مجلس در اردیبهشت‌ ۱۳۹۸ بوده است.

رادیو فردا:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *