ششمین تجمع سراسری معلمان در سه ماه گذشته در اعتراض به اجرا نشدن طرح رتبه بندی

By | ۱۴۰۰-۱۱-۳۰

ششمین تجمع سراسری معلمان در سه ماه گذشته، در اعتراض به اجرا نشدن طرح رتبه‌بندی معلمان همسان‌سازی حقوق بازنشستگان در شهرهای ایران برگزار شد.

معلمان در تهران در مقابل مجلس تجمع کردند و شعارهایی از جمله «با اهل قلم هرکه در افتاد ور افتاد» سر دادند.

در دیگر مراکز استان‌ها و شهرهای  نیز معلمان در مقابل ادارات آموزش و پرورش تجمع کرده و شعارهایی از جمله «وعده های پوشالی، عدالت توخالی» و «معلم زندانی آزاد باید گردد سر دادند.»

«معلم به پا خیز برای رفع تبعیض»، «از تهران تا خراسان ،معلمان در زندان»، «مدعی عدالت، خجالت خجالت» ،«سفره ما خالیه، پز رئیسی عالیه»، « معلم کارگر، اتحاد اتحاد» «خواسته ما یک کلام رتبه بندی والسلام» و «خواسته ما یک کلام رتبه بندی والسلام» از جمله شعارهای معلمان بود.

یکی از خواسته‌های معلمان اجرای طرح رتبه‌بندی است که به دلیل اختلاف‌ها درباره تامین بودجه آن هنوز اجرا نشده است.

هادی طحان نظیف، سخنگوی شورای نگهبان، ۲۷ دی خبر داده بود که این شورا مصوبه مجلس درباره رتبه‌بندی را به دلیل وجود «ابهام‌ها» رد کرده و به مجلس بازگردانده است.

در همین حال قاسم احمدی لاشکی، معاون حقوقی آموزش و پرورش، روز ۲۱ بهمن گفته بود که دولت و مجلس جلساتی برای رفع این ابهام ها برگزار کرده‌اند.

مجلس از روز یکشنبه بررسی بودجه ۱۴۰۱ را آغاز می کند و معمولا بررسی بودجه چند هفته زمان می‌برد. به همین دلیل زمان اصلی رفع ایرادات این لایحه هنوز مشخص نیست و درباره تصویب آن در امسال ابهام وجود دارد.

معلمان ایران در سه ماه گذشته شش تجمع سراسری در شهرهای مختلف برگزار کرده‌اند. افزون بر این تجمعات که در روزهای ۱۱ بهمن، ۱۱  و ۲۲ آذر و ۲ و ۲۳ دی برگزار شد، معلمان در روزهای ۹ و ۱۰ بهمن و ۲۰ و ۲۱ آذر نیز دست به تحصن زده بودند.

پس از این تجمعات صدها تن از معلمان به نهادهای امنیتی احضار و تهدید شدند.
ایران اینترنشنال:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *