اتصال ایران و قطر از طریق تونل

By | ۱۴۰۰-۱۲-۰۲
قطر پروژه تونلی بمدت یکسال و نیم و بطول ۱۶۰مایل را استارت زده که از زیر دریا راه زمینی را به ایران باز می کند.
به گزارش سازمان بنادر و دریانوردی ایران، علی‌ اکبر صفایی معاون وزیر راه و شهرسازی ایران، اظهار داشت: از سوی وزارت راه و شهرسازی ۴ توافقنامه مدنظر قرار گرفته که یک مورد در بخش هوایی، یک مورد بخش دریایی، یک مورد در حوزه بندری و چهارمین مورد، ساخت تونل زیر دریا بین ایران و قطر است که یک پروژه بی نظیر به شمار می‌رود و از بندر دیر بوشهر تا قطر خواهد بود.

وی افزود: در حال مذاکره و رایزنی هستیم و سازمان بنادر ۳ توافقنامه را زیر نظر وزیر راه پیش می‌برد تا در نهایت با حضور رئیس جمهور به امضا برسد.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه ایجاد تونل زیر زمینی قطر را به کل کشورهای شمالی، اروپا، کشورهای حوزه دریای خزر، شرق و غرب از طریق جاده و ریل وصل می‌ کند، گفت: این پروژه یک تحول عظیم برای قطر و نیز جمهوری اسلامی ایران به شمار می‌رود تا خلیج فارس به شمال و جنوب متصل شود و ارتباط گسترده‌ ای با کشورهای غرب آسیا و حاشیه دریای خزر تا مدیترانه به وجود آید.

وی با تاکید بر اینکه توافقنامه مدنظر، گام بسیار بلندی برای دو کشور است، گفت: بخشی از این توافقنامه مربوط به حوزه دریایی و در عین حال دارای بخش جاده و ریل است و به همین دلیل کمیته مشترک تشکیل می‌ شود و زمانی که مذاکرات دو کشور به نتیجه برسد، به امضا می‌ رسد.

گفتنی است، وزیر راه و شهرسازی در صدر هیأتی اعم از مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با هدف گسترش ارتباطات زمینی، بندری، دریایی و هوایی از سوی دو کشور به قطر سفر کرده است و فردا نیز رئیس جمهور به دوحه سفر خواهد کرد تا توافقنامه‌ های مربوطه بین دو کشور در بخش‌ های مختلف در حضور وی به امضا برسد.

قطر پروژه تونلی بمدت یکسال و نیم و بطول ۱۶۰مایل را استارت زده که از زیر دریا راه زمینی را به ایران باز می کند.
و کالاهای ایرانی و ترکی بصورت زمینی وارد این کشور می شود.
البته این کار صرفه اقتصادی انچنانی ندارد و خطرات زیادی رو شامل میشود و بسیاز هزینه بر است و این کار بیشتر برای تقابل با عربستان انجام میشود .
احتمال اینکه بعد از احداث این پروژه اگر همچنان روابط قطر و ایران خوب باشد محدودیت ویزا به قطر برداشته شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *