فریال مستوفی, عضو اتاق بازرگانی از احتمال افزایش نرخ دلار تا ۴۰ هزار تومان خبر داد

By | ۱۴۰۱-۰۱-۱۰
رئیس کمیسیون بازار پول و سرمایه در اتاق بازرگانی تهران روز سه‌شنبه این احتمال را مطرح کرد که به دلیل سیاست‌های اقتصادی دولت ابراهیم رئیسی نرخ دلار در کشور تا ۴۰ هزار تومان هم بالا برود.

به گفته فریال مستوفی، در صورت احیای برجام، اگر دولت پول‌های آزادشده را برای کاهش نرخ ارز به بازار وارد کند، این کاهش کوتاه‌مدت خواهد بود و «به‌ دلیل سیاست‌های اقتصادی دولت» نرخ دلار به بین ۳۰ تا ۴۰ هزار تومان خواهد رسید.

خانم مستوفی در مصاحبه‌ای که روز سه‌شنبه ۹ فروردین در وب‌سایت «اقتصاد ۲۴» منتشر شد، همچنین از دولت انتقاد کرد که «تاکنون تغییری در سیاست‌های پولی و مالی خود ایجاد نکرده» است.

به گفته این عضو اتاق بازرگانی تهران، این وضعیت می‌تواند به «افزایش ۷۰۰ هزار میلیارد تومانی نقدینگی» و «تجربه ناخوشایند تورم بالای ۶۰ درصد» منجر شود.

به‌گفته این فعال اقتصادی، تورم ۴۸ درصدی در ایران با هیچ معیاری سازگاری ندارد و با سیاست‌های موجود در اقتصاد نمی‌توان انتظار داشت در سال ۱۴۰۱ با امضای برجام، اقتصاد تغییر چشمگیری داشته باشد.

خانم مستوفی اواسط سال گذشته نیز از خروج «۱۰۰ میلیارد دلار» سرمایه طی یک دهه گذشته از ایران خبر داده و گفته بود توسعه و رشد اقتصادی نیازمند تغییر سیاست‌ها و همکاری با کشورهای دیگر و بهره‌گیری از سرمایه‌گذاری خارجی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *