خودروساز بزرگ روسی خواستار ارسال قطعات یدکی ایران شد

By | ۱۴۰۱-۰۲-۱۴

یک عضو انجمن قطعه‌سازان خودرو ایران می‌گوید یک خودروساز مهم روسیه خواستار ارسال قطعات خودروی این کشور شده است. پیش از این رسانه‌ها گفته بودند خط تولید خودروسازی روسی لادا به دلیل تحریم‌ها متوقف شده است.

یک عضو هیات مدیره انجمن صنایع همگن نیروی محرکه و قطعه‌سازان خودروی ایران به خبرگزاری ایرنا گفته است، تولیدکنندگان داخلی این امکان را یافته‌اند کالای خود را برای یک خودروسازی بزرگ روسی صادر کنند. او گفت قطعه‌سازان ایران “می‌توانند شانس خود را برای حضور در بازار این همسایه شمالی بیازمایند”.

حسین بحرینیان گفت که یک خودروساز بزرگ روسی از ایران خواستار ارسال قطعات خودرو شده است. او از نام بردن این خودروسازی خودداری کرد.

این فعال صنفی افزود که قطعات مورد نیاز خودروساز روسی که آن‌‌ها را درخواست کرده است، دربرگیرنده “مجموعه بوستر کامل به همراه سیلندر ترمز، مدول هیدرولیک سیستم ضدقفل، سنسورهای سرعت مربوط به سیستم ضدقفل، کمربند ایمنی، ایربگ (کیسه هوا)، دینام، کمپروسور سیستم هوای مطبوع (کولر)، سنسور اکسیژن، ترموستات و مکانیسم شیشه بالابر” بوده است.

پیش از این رسانه‌ها گفته بودند که در پی تحریم‌های گسترده کشورهای غربی علیه روسیه، صنعت خودروسازی این کشور حتی یک ماه هم دوام نیاورده است.

گفته می‌شود خط تولید لادا، بزرگترین خودروسازی روسیه به دلیل کمبود قطعات اولیه مجبور به توقف شده است و از این به بعد تنها دوسوم حقوق کارکنان خود را پرداخت خواهد کرد.

مالک روسی “لادا” شرکت “آوتوواز” (AvtoVAZ) است که ۶۷ درصد سهام آن در اختیار شرکت فرانسوی رنو است.

“لادا” نام قدیمی صنعت خودروسازی شوروی است که پس از فروپاشی حکومت اتحاد شوروی به شرکت‌های اروپایی از جمله رنو واگذار شد.

محصولات این شرکت عموما بر پایه پلتفرم رنو و نیسان است و به طور گسترده از شاخه اقتصادی رنو، یعنی داچیا بهره می‌برد.

تاکنون اکثر شرکت‌های اروپایی و آسیایی اعلام کرده‌اند به دلیل تحریم‌ها از بازار روسیه خارج می‌شوند. یکی دیگر از شرکت‌های خودروسازی فعال در روسیه تویوتا است که موضع مشخصی در قبال تحریم‌ها اعلام نکرده است. با این حال انتظار می‌رود این شرکت نیز تحت فشار تحریم‌ها از بازار روسیه خارج شود.
دویچه وله :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *