پس‌لرزه‌های لغو دیدار تیم‌های ملی فوتبال ایران و کانادا

By | ۱۴۰۱-۰۳-۰۶

در پی لغو دیدار دوستانه تیم ملی فوتبال کانادا با ایران، فدراسیون فوتبال کانادا اعلام کرد که پول بلیت به خریداران بازمی‌گردد. فدراسیون فوتبال ایران نیز برای دریافت غرامت شکایت کرده است.

لغو دیدار دوستانه میان تیم‌های ملی فوتبال کانادا و ایران که قرار بود روز ۱۶ خرداد (۶ ژوئن) در ونکوور برگزار شود، با پس‌لرزه‌های فراوانی مواجه شده است.

در حالی که عدم برگزاری این بازی با استقبال نهادهای مدنی و مدافع حقوق بشر مواجه شده است، برخی از کاربران در فضای مجازی خواستار “جدایی ورزش از سیاست” شده‌اند.

سردار آزمون، مهاجم تیم ملی فوتبال ایران نیز با انتقاد از لغو این بازی در حساب اینستاگرام خود نوشت: «عجیب بازیچه فدراسیون کانادا شدیم. متاسفم که این بازی را لغو کردند. امیدوارم برای بازی‌های آینده ورزش را قاطی سیاست نکنند.»

مسیح علی‌نژاد، روزنامه‌نگار و فعال مدنی، با انتقاد از موضع سرادر آزمون در این زمینه، خطاب به وی گفته است: « آقای آزمون، شما که بارها در دفاع از قاسم سلیمانی و خامنه‌ای نوشتید، چرا حالا که نوبت به تحریم سفر همراهان سپاهی‌تان در لباس ورزش به کانادا و منفعت شخصی خودتان رسید، می‌گویید ورزش را قاطی سیاست نکنید؟»

فدراسیون فوتبال کانادا در بیانیه‌ای اشاره کرد که عوامل گوناگون “باعث بروز اعتراضات زیاد و در نهایت منجر به تصمیم برای لغو بازی دوستانه شده است”.

این نهاد ملی فوتبال کانادا همچنین اعلام کرده است: «تمام بلیت‌های این مسابقه از پیش به فروش رسیده‌اند. به خریداران بلیت، پول بلیت بازپرداخت خواهد شد.»

نیک بونتیس، رئیس فدراسیون فوتبال کانادا نیز تصریح کرده است: «ما یک سازمان فوتبال هستیم. جنبه سیاسی تیم‌هایی که مقابل آنها بازی می‌کنیم، نظرات سیاستمداران است، نه مدیران فوتبال.»

او درباره پیامد مالی لغو بازی با تیم ملی فوتبال ایران خاطرنشان کرده است: «به خاطر وجود یک بند محرمانه در توافقمان با فدراسیون فوتبال ایران، نمی‌توانم اظهار نظر کنم. اما آنچه می‌توانم بگویم این است که ظاهرا هیچ پولی به ایران پرداخت نشده است.»

فدراسیون فوتبال ایران در واکنش به لغو بازی مقابل تیم ملی کانادا اعلام کرد، از طریق قانونی پی‌گیر دریافت غرامت از فدراسیون فوتبال کانادا شده است.

معلوم نیست که چه مرجعی مسئول بررسی و تصمیم‌گیری در زمینه شکایت فدراسیون فوتبال ایران خواهد بود.
دویچه وله :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *