یک عضو دیگر یگان هوافضا در خمین کشته شد

By | ۱۴۰۱-۰۳-۲۳

روابط عمومی سپاه می‌گوید علی کمانی حین انجام ماموریت در «سانحه رانندگی» کشته شده است

روابط عمومی سپاه پاسداران استان مرکزی با صدور بیانیه‌ای از کشته شدن علی کمانی، «از رزمندگان یگان هوافضا سپاه در خمین» خبر داد. براساس این بیانیه که یکشنبه شب منتشر شد، او بر اثر «سانحه رانندگی» پس از سال‌ها تلاش در مسیر پاسداری از ارزش‌های انقلاب و خدمت به نظام در حین انجام ماموریت «شهید» شده است.

محسن کریمی، فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی با تبریک و تسلیت «شهادت» علی کریمی، گفت که او حین انحام ماموریت یگان هوافضا در خمین «شهید» شد و این «سند ایستادگی جوانان انقلاب است.»

این خبر درحالی منتشر می‌شود که اخیرا خبر مرگ مشکوک ایوب انتظاری، از متخصصان صنایع هوافضا در یزد نیز منتشر شده بود. پانزدهم خرداد هم خبر مرگ مشکوک کامران ملاپور منتشر شد در تاسیسات هسته‌ای نطنز مشغول به کار بود. چهارم خردادماه هم مرگ احسان قدبیگی از محققان مرکز تحقیقاتی وزارت دفاع در منطقه پارچین پس از اعلام خبر انفجار در این سایت، تایید شد.

در ماه‌های اخیر موارد متعددی از مرگ‌های مشکوک یا ترور چهره‌های فعال در صنایع هسته‌ای و موشکی، هوافضا و فرماندهان نیروی قدس سپاه پاسداران گزارش شده است.

حسن صیادخدایی، از فرماندهان نیروی قدس سپاه و واحد ۸۴۰، مقابل خانه‌اش با شلیک پنج گلوله کشته شد و در فاصله چند روز علی اسماعیل‌زاده، از نزدیکان به صیادخدایی و از اعضای نیروی قدس بر اثر آنچه که «سقوط از بام خانه» عنوان شد، کشته شد.

مقامات تهران کشته شدن صیادخدایی را به اسراییل نسبت دادند. اما مقامات اسراییل معمولا درباره اتهام‌هایی از این دست اظهارنظر نمی‌کنند.

هرچند که برخی مقامات اسراییل پس از کشته شدن علی اسماعیل‌زاده به‌طور تلویحی اعلام کردن اسراییل در این زمینه نقشی نداشته است.

اسراییل از جمله کشورهای منطقه است که برنامه‌های هسته‌ای و موشکی جمهوری اسلامی ایران را تهدیدی مستقیم برای خود می‌بیند. رهبر جمهوری اسلامی و دیگر فرماندهان ارشد نظامی بارها به صراحت از نابودی اسراییل سخن گفته‌اند و روی موشک‌های سپاه به زبان عبری همین پیام نوشته شده است. روزشمار نابودی اسراییل نیز از سال‌ها پیش در خیابان‌های ایران نصب شده است.

خبر کشته شدن یک عضو دیگر صنایع هوافضا جمهوری اسلامی در حالی منتشر می‌شود که اسراییل از کشف و خنثی‌سازی یک «توطئه» در ترکیه علیه شهروندان اسراییلی خبر داده است. براساس گزارش کان، «هسته‌های تروریستی ایرانی» متعددی در ترکیه فعال‌اند که هدف آنها آسیب‌زدن یا ترور شهروندان اسراییلی است.

پیش‌تر رسانه‌های اسراییلی نیز صیادخدایی را از فرماندهانی معرفی کرده بودند که در عملیات برون‌مرزی جمهوری اسلامی علیه اسراییل نقش داشته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *