بازداشت پسر میرسلیم؛ یک دستگیری و ده‌ها ابهام

By | ۱۴۰۱-۰۴-۲۸

مصطفی میرسلیم، نماینده اصولگرای مجلس گفت: پسرم (مهدى) را پس از دو سال مراقبت، در تیرماه ١٣٩٨ بازداشت و در بهمن ۱۳۹۸ به اتهام اقدام علیه امنیت ملی به پنج سال حبس محکوم کردند که پس از درخواست تجدید نظر و قطعى شدن حکم، در بهمن ١٣٩٩ به زندان اوین برده شد. منافقین با شناسایى و سوء استفاده از نقطه ضعف مهدى او را به دام انداخته و سعى کردند از او اطلاعاتی بدست بیاورند که البته چون او فاقد هرگونه اطلاعات طبقه‌بندى شده بوده، موفقیتى جز به دام انداختن او به دست نیاوردند. بنده برای جلوگیری از هرگونه شائبه و شبهه، در هیچ یک از مراحل بازداشت و بازجویى و محاکمه و تجدید نظر دخالتی نکردم.

نقطه ضعف مهدى از بدو تولد با او بوده و این مسئله هم جسمی است و هم روحی/ فرزندم بسیار عاطفى و ساده لوح است؛ این ضعف موجب ناتوانی در تامین وضعیت معیشتی او شده و منافقین نیز با استفاده از همین موارد توانستند او را جذب کنند و به انحراف بکشانند و مأموران امنیتى نیز گمان کرده بودند که او عنصر اثرگذاری است.

رسانه عبدی مدیا دو روز پیش خبر داده بود: سیدمهدی آقامیرسلیم فرزند سیدمصطفی آقامیرسلیم، «عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و عضو هیات رئیسه حزب موتلفه و نماینده اصولگرای مجلس نظام»، به جرم اجتماع و تبانی بر علیه امنیت کشور در زندان به سر می‌برد!

عبداله عبدی در کانال خبری خود نوشته بود:

سیدمهدی میرسلیم آقازاده سیدمصطفی میرسلیم، نماینده فعلی مجلس شورای اسلامی و از سران حزب قدیمی و بانفوذ موتلفه و از نزدیکترین افراد مورد اعتماد نظام با سوابق متعدد سیاسی و عالیرتبه در جمهوری اسلامی، در سال ۱۳۹۷ به اتهاماتی امنیتی متعاقب گزارش یک ضابط خاص و حکم قضایی دستگیر می‌شود و این دستگیری هم البته حواشی و پیش زمینه و پس زمینه‌ای دارد که الان مورد بحث ما نیست.

مهدی میرسلیم البته برابر اسناد موجود تنها ۹ روز در بازداشت میماند!! و سپس با ضمانت توسط بازپرس دادسرا آزاد میشود. ظاهرا با تغییر عنوان اتهامی به اجتماع و تبانی برعلیه امنیت کشور، به ۵ سال حبس محکوم و پس از طی رسیدگی های قضایی آنهم در سکوت محض خبری و قطعیت آن در بهمن ۱۳۹۹ توسط دادیار اجرای احکام دادسرای ویژه امنیت تهران (مقدس) به زندان اوین معرفی می‌شود. جالب اینجاست پس از معرفی به زندان پس از مدتی به مرخصی اعزام می‌شود و بدون اجازه قضایی بیش از ۲۰۰ روز بصورت غیر قانونی در مرخصی (فرار از زندان) می‌ماند!

در این مدت هیچ دستور جلب و یا اخطار به ضامن و یا پدر قدرتمند زندانی نیز داده نمی‌شود و هیچ ضابط و مامور انتظامی و امنیتی هم سراغی از مهدی میرسلیم نمی‌گیرد. جالب تر اینجاست در همین مدت غیبت و فرار از زندان برای او درخواست عفو و تخفیف مجازات هم می‌شود و پرونده این آقازاده در کمیسیون عفو و بخشودگی مطرح و نهایتا نیمی از حبسِ ۵ سال قطعی شده وی، مورد عفو ….. واقع می‌شود تا…. به زندان برگردد.

دستگاه رئوف قضایی هم هیچ پرونده اتهامی فرار یا غیبت از مرخصی برایش تشکیل نداد -که البته با این اطلاع‌رسانی شاید تشکیل دهد- تا بتواند با ارفاق قانونی دیگری (احتمالا بهره مندی از امتیاز آزادی مشروط) بزودی از زندان آزاد شود و تمام. براستی اگر سیدمهدی آقامیرسلیم -بدون اینکه هیچ اظهار نظری در مورد اصل اتهام وی داشته باشم- فرزند سیدمصطفی میرسلیم نبود از چنین نهایت مواهب و رحمت اسلامی بهره مند می‌شد؟ چرا عدلیه جمهوری اسلامی در برخورد قضایی استاندارد دوگانه دارد؟ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *