آمار دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل در ایران تا ۶۰۰ هزار نفر اعلام شد

By | ۱۴۰۱-۰۵-۱۵

معاون وزارت آموزش و پرورش ایران آمار دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل در کشور را بین ۵۰۰ تا ۶۰۰ هزار نفر اعلام کرد.

اصغر باقرزاده، معاون پرورشی وزارت آموزش و پرورش، روز شنبه، ۱۵ مرداد، «نداشتن اینترنت، عدم دسترسی به آموزش از راه دور، یا اجبار به کار کردن دانش‌آموزان» را از مهم‌ترین دلایل بازماندن آن‌ها از تحصیل اعلام کرد و گفت که این پدیده در دوران کرونا شدت گرفت.

این آمار در حالی اعلام می‌شود که علیرضا کاظمی، سرپرست وزارت آموزش و پرورش، نیمه آبان پارسال از بازماندن حدود یک میلیون دانش‌آموز در سال تحصیلی ۱۴۰۰ خبر داده بود.

معاون وزارت آموزش و پرورش ماه دی پارسال آمار کل دانش‌آموزان در سال تحصیلی ۱۴۰۰ را بیش از ۱۵ میلیون و ۳۷۵ هزار نفر اعلام کرده بود.

روزنامه «جهان صنعت» در همان زمان در گزارشی به نقل از ابراهیم سحرخیز، کارشناس مسائل آموزشی اعلام کرده بود که آمار ترک‌ تحصیل دانش‌آموزان از مرز پنج میلیون تن عبور می‌کند. البته آقای سحرخیز ادامه روند افزایشی این آمار را در صورت برگزار نشدن حضوری کلاس‌ها به دلیل کرونا اعلام کرده بود.

روزنامه «فرهیختگان» نیز اسفند پارسال نوشته بود که در بررسی‌های خود به این نتیجه رسیده است که نرخ ترک تحصیل در مقطع ابتدایی در ایران «۳۰ درصد» افزایش یافته است.

این گزارش، «هزینه بالای آموزش، ناامیدی طبقه کمتر برخوردار از رقابت از این مسیر برای رشد و پیشرفت و آموزش غیرحضوری» را از علل این افزایش نگران‌کننده آمار ترک‌ تحصیل عنوان کرده بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *