بازداشت ده‌ها نفر در تجمع اعتراضی کارکنان رسمی صنعت نفت

By | ۱۴۰۱-۰۶-۱۲

گروه‌هایی از کارکنان رسمی صنعت نفت ایران طی فراخوانی از شهرهای مختلف به تهران آمدند و قصد داشتند برای مطالبات صنفی خود در برابر وزارت نفت دست به اعتراض بزنند. نیروی انتظامی این تجمع را پراکنده و شماری را بازداشت کرد.

به گزارش اتحادیه آزاد کارگران ایران، روز شنبه ۱۲ شهریور (سوم سپتامبر) گروه‌‌هایی از کارکنان رسمی صنعت نفت شاغل در برخی مراکز عملیاتی در نقاط مختلف کشور، طبق فراخوان از پیش اعلام شده به تهران آمدند و قصد برگزاری تجمع اعتراضی مقابل ساختمان وزارت نفت را داشتند.

این کارکنان صنعت نفت با برخورد نیروهای امنیتی و انتظامی روبرو و شماری از تجمع‌کنندگان بازداشت شده‌اند. گفته می‌شود، بازداشت‌شدگان به پایگاه سوم پلیس اطلاعات و امنیت (نیلوفر-شهید قندی) منتقل شده‌اند.

محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی دو روز پیش از مجتمع پارس جنوبی بازدید کرده بود.

مطالبات صنفی کارکنان رسمی صنعت نفت به مشکلات معیشتی بازمی‌گردد. آن‌ها از جمله به دستمزدهای ناکافی و عدم اجرای قوانین مصوب و ساعات کاری غیرعادلانه، مالیات‌ زیاد و کیفیت پایین خدمات بهداشت و درمان اعتراض دارند و خواهان اجرای کامل ماده ۱۰ قانون وظایف و اختیارات کارکنان رسمی وزارت نفت هستند.

ماده ۱۰ قانون وظایف کارکنان وزارت نفت، کارکنان بخش عملیات وزارت نفت را از چارچوب قانون خدمات مدیریت کشوری مستثنی می‌کند. این کارکنان رسمی اجرای فوری این قانون و پرداخت کل حقوق معوقه‌ی ناشی از اجرای ماده ۱۰ از زمان ابلاغ آن در سال ۱۳۹۳ تاکنون را خواستار شده‌اند.
دویچه وله:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *