درگیری نیروهای امنیتی با معترضان در سقز؛ استانداری با تکذیب کشته ها، «زخمی شدن» معترضان را پذیرفت

By | ۱۴۰۱-۰۶-۲۷

گزارش‌ها و ویدئوهای ارسالی از سقز در استان کردستان از درگیری بین معترضان به مرگ مهسا امینی و نیروهای امنیتی حکایت دارد.

مراسم خاکسپاری این زن ۲۲ ساله که چند روز پیش در تهران از سوی گشت ارشاد بازداشت شد صبح روز شنبه در قبرستان آیچی سقز برگزار شد. ویدئوهایی که ساعاتی بعد از سقز در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد زخمی شدن شماری از معترضان در این شهر را بر اثر درگیری با نیروهای امنیتی نشان می‌داد.

گفته می‌شود بیشتر مجروحان به بیمارستان شفا در سقز منتقل شده‌اند.

شرکت‌کنندگان در مراسم خاکسپاری مهسا امینی در آرامستان آیچی شعار «مرگ بر دیکتاتور» سر داده بودند.

برخی گزارش‌های تائیدنشده از تیراندازی ماموران امنیتی به معترضان و قطع اینترنت در سقز حکایت دارد. بنا به این گزارش‌ها معترضان در مقابل فرمانداری سقز تجمع کرده بودند.

در برخی از ویدئوهای منتشرشده از سقز معترضان بنرهایی با عکس علی خامنه‌ای، رهبر ایران را آتش می‌زنند یا به سوی آن سنگ پرتاب می‌کنند.

رسانه‌های ایران عصر روز شنبه گزارش دادند که مراسم ختم مهسا امینی در مسجد چهاریار نبی در شهر سقز برگزار شد. این در حالی است که سازمان حقوق بشری هه‌نگاو از برقراری جو امنیتی در میدان اقبال سنندج خبر داده است.

خبرگزاری دولتی ایرنا اما در حساب توئیتری خود به نقل از معاون استاندار کردستان از برقراری امنیت کامل در شهر سقز خبر داده است. معاون استاندار کردستان همچنین با رد گزارش ها درباره کشته شدن دست کم یک نفر در این شهر استان کردستان، گفته که برخی از افراد از جمله چندین مامور پلیس، تنها به دلیل سنگ پراکنی مقابل فرمانداری بصورت سطحی زخمی شده اند.

نت‌بلاکس که سطح دسترسی به اینترنت در سراسر جهان را رصد می‌کند گزارش داده که همزمان با اعتراض‌ها به مرگ مهسا امینی اتصال به اینترنت در تهران به ۶۷ درصد سطح عادی افت کرده است.
یورونیوز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *