رئیس دانشگاه شهید بهشتی: ممکن است دانشجویان خاطی را به روانپزشک ارجاع دهیم

By | ۱۴۰۱-۰۷-۲۹

رئیس دانشگاه شهید بهشتی می‌گوید که ممکن است دانشجویان معترض در این دانشگاه را به «مشاوره یا روانپزشک» ارجاع دهیم.

سعدالله نصیری‌قیداری روز پنج‌شنبه ۲۸ مهر در نشستی با دانشجویان دانشکده مدیریت و حسابداری از عدم حضور دانشجویان در کلاس‌های درس که همسو با اعتراضات سراسری در ایران صورت گرفته است، انتقاد کرد.

او اظهار داشت: «همان‌طور که ماده ۲۷ قانون اساسی به افراد اجازه‌ اعتراض می‌دهد، دانشجویان در چارچوب قوانین و قواعد حق اعتراض دارند اما حضور در کلاس را نباید تعطیل کنند؛ ما با این دید، به تشکل‌ها اجازه اعتراض می‌دهیم اما این کار نباید مخل امور دانشگاه شود».

دانشجویان شماری از دانشگاه‌های ایران از جمله صنعتی شریف و شهید بهشتی در بحبوحه اعتراضات مردمی اقدام به تعطیلی کلاس‌های درس کردند و شرط بازگشت به کلاس را آزادی دانشجویان بازداشت شده تعیین کردند. در این مدت تصاویری در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد که نشان می‌داد برخی اساتید در کلاس خالی از دانشجو درس می‌دهند.

رئیس دانشگاه شهید بهشتی در ادامه سخنان خود بر ضرورت تعامل با دانشجویان تاکید کرد و گفت: «در حدود چهار هفته که از ترم نخست سال ۱۴۰۱ می‌گذرد، بالغ بر ۴۰ ساعت با همکاران و دانشجویان، چه در خوابگاه‌ها و سالن‌ها و کلاس‌ها گفتگو کرده‌ام و آغاز این صحبت‌ها همیشه این بوده که دانشگاه محیطی پویا و زنده است و مسائل جامعه را می‌فهمد و درک می‌کند.

او اما افزود: «ممکن است مجبور شویم دانشجویی را به مشاوره یا روان‌پزشک ارجاع دهیم، چرا که قرار نیست امنیت ۲۰ هزار دانشجو را به خاطر تعداد حداقلی از دانشجویان که خاطی هستند به خطر بیندازیم».

با استفاده از گزارش خبرگزاری ایسنا و رادیو فردا/س.ن/ک.ر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *