سید محمد حسینی معاون رئیس‌جمهور: نخواستن جمهوری اسلامی قابل رفراندوم نیست

By | ۱۴۰۱-۰۹-۰۷
سید محمد حسینی معاون رئیس‌جمهور در خصوص تبلیغات رسانه‌ها در خصوص رفراندوم گفت: جمهوری اسلامی تنها نظامی است که نوع حکومت آن بر اساس رفراندوم شکل گرفته، اما باید توجه داشت هیچ کشوری در دنیا برای تغییر نظام خود رفراندوم برگزار نمی‌کند.

فارس: معاون رئیس‌جمهور در خصوص تبلیغات رسانه‌ها در خصوص رفراندوم گفت: جمهوری اسلامی تنها نظامی است که نوع حکومت آن بر اساس رفراندوم شکل گرفته اما باید توجه داشت هیچ کشوری در دنیا برای تغییر نظام خود رفراندوم برگزار نمی‌کند.

سید محمد حسینی معاون پارلمانی رئیس‌جمهور با تاکید بر اینکه همه اساتید، اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها و دانشجویان باید نسبت به سرنوشت کشور احساس مسئولیت کنند، گفت: امروز دشمنان همه امکانات و تجربیات خود را به میدان آورده‌اند تا در مسیر پیشرفت و رفع مشکلات مردم توقف ایجاد کنند لذا ضرورت دارد با همه وجود وارد میدان شده و با تبیین و روشنگری توطئه دشمن را نقش بر آب کنیم.

وی در دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور در جلسه تبیین حوادث اخیر در کشور و دانشگاه‌ها و در جمع اساتید، کارکنان و دانشجویان اظهار کرد: حوادث اخیر کاملاً طراحی و برنامه‌ریزی شده است که در بستر برخی از نارضایتی‌ها و بی‌اعتمادی انجام می‌شود لذا ضرورت دارد با دقت آسیب ‌ناسی شود تا در آینده با اینگونه اتفاقات مواجه نباشیم.

معاون رئیس جمهور گفت: دشمن با مشاهده اقدامات بی‌وقفه دولت برای رفع مشکلات مردم و هماهنگی و همگرایی بین قوای سه‌گانه و ارکان نظام برای پیشرفت آبادانی روزافزون کشور نیروهای خود را سازماندهی کرده تا از رشد و پیشرفت کشور جلوگیری کند و نگذارد رضایتمندی و سرمایه اجتماعی نظام تقویت شود، همچنان که در سال ۸۸ نیز به همین خاطر آن فتنه را برپا کرد.

حسینی افزود: دولت مردمی بر اساس توصیه‌های رهبر معظم انقلاب به دنبال گره‌گشایی از مشکلات مردم و اعتماد‌سازی و تقویت و جلب رضایتمندی مردم است و معتقد است که این کار با اقدام و عمل به دست می‌آید لذا تلاش شبانه‌روزی و بی‌وقفه‌ای را در این راستا آغاز کرده است. تقویت سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف، تکمیل پروژه‌های نیمه تمام و تعطیل شده، تقویت سطح روابط با کشورهای مختلف جهان به ویژه کشورهای همسایه و منطقه و تلاش برای افزایش صادرات و تبادلات تجاری در یک سال گذشته در دستور کار دولت قرار گرفته و اقدامات خوبی در این زمینه انجام شده است.

معاون رئیس‌جمهور با بیان اینکه در دوران پس از انقلاب، عده‌ای پایبندی چندانی به ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب نداشتند خاطرنشان کرد: در ۴۰ سال گذشته بعضا تفکری بر کشور حاکم بود که که دیدگاه خاص خود را دنبال می‌کرد، تمایل شدیدی به غرب داشتند و اعتقاد راسخی به اصول و ارزش‌های انقلابی و اسلامی در ابعاد مختلف سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی نداشتند همچنان که شاهد بودیم در دوره گذشته به دنبال اجرای سند ۲۰۳۰ بودند.

حسینی گفت: البته در مواردی نیروهای انقلابی نیز تعلل و کم‌کاری داشتند، به ویژه در سال‌های اخیر که فعالیت‌های فرهنگی در دانشگاه‌ها تعطیل شده بود و از آنجایی که دشمنان در عرصه فضای مجازی دست برتر داشتند با شگردهای مختلف روانی و تبلیغاتی توانستند بخشی از جوانان را تحت تاثیر قرار دهند.

معاون رئیس‌جمهور گفت: در این مدت رسانه‌های فارسی زبان همانند اتاق جنگ اقدام کرده و روش‌های جنگ شهری و راه‌های ساخت مواد منفجره را آموزش می‌دادند.

وی با بیان اینکه دولت مردمی گوش شنوایی برای شنیدن مطالبات و انتقادات مردم دارد اظهار کرد: در یک سال گذشته تجمعات و اعتراضات مختلفی در کشور برگزار شده که بعضا رئیس‌جمهور و اعضای دولت در اجتماع معترضین حاضر شده و در گفتگو با آنان در جریان مشکلاتشان قرار گرفتند اما در آشوب‌های اخیر به نظر می‌رسد عده‌ای هدفشان صرفاً ایجاد ناامنی و آشوب در کشور است و با تحریک اقوام و قومیت‌ها تلاش می‌کنند تا ایران را تجزیه شود.

حسینی تصریح کرد: دشمنان از دست ملت ایران عصبانی و ناراحت هستند لذا با اینگونه فتنه‌انگیزی‌ها را ایجاد می‌ کنند تا برادرکشی راه بیندازند اما دولت در مقابل اقدامات دشمنان مصمم است با کار و خدمت مضاعف، شرایط بهتری برای زندگی مردم فراهم کند چرا که بدون تردید هر مقدار مشکلات مردم برطرف کنیم و شرایط مناسبی در وضعیت اقتصادی مردم ایجاد شود، دشمنان در پیگیری اهداف خود با ناکامی بیشتری مواجه خواهند بود.

معاون رئیس‌جمهور رسالت اصلی اساتید و اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها را حضور موثر در صحنه دانست و گفت: امروز دانشگاهیان باید در گفتگو با جوانان و مردم آنان را نسبت به پشت پرده فعالیت‌های فتنه‌گون دشمنان آگاه سازند و نگذارند جوانان به راحتی در دام تبلیغات منفی دشمن گرفتار شوند.

حسینی در پاسخ به سوالی در خصوص تبلیغات رسانه‌های فارسی زبان در خصوص رفراندوم اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران تنها نظام سیاسی است که نوع حکومت آن بر اساس رفراندوم و نظرخواهی از مردم شکل گرفته است و در قانون اساسی نیز پیش بینی شده است و در موارد و موضوعات خاص می‌توان با موافقت دو سوم نمایندگان مجلس شورای اسلامی به آن مراجعه کرد ضمن اینکه باید توجه داشت هیچ کشوری در دنیا برای تغییر نظام خود رفراندوم برگزار نمی‌کند.

حسینی در خصوص اقدامات دولت برای ساماندهی فضای مجازی گفت: متاسفانه راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات با کندی پیش می‌رفت و توجه چندانی به آن نمی‌شد و در این دولت مورد توجه قرار گرفته و برای راه‌اندازی آن با جدیت تلاش می‌شود.

معاون رئیس‌جمهور در خصوص فعالیت‌های فرهنگی و توجه دولت به این موضوع گفت: باید فعالیت‌‌های فرهنگی از دوران کودکی و دبستان مورد توجه قرار بگیرد و استفاده از ابزارهای رسانه و هنر در این زمینه بسیار موثر است متاسفانه در کنار برخی از کم‌کاری‌های متولیان حوزه فرهنگ، عده ای از دولتمردان در دوره‌های گذشته از اراده کافی برای تعالی فرهنگی کشور نداشتند و زمانی که موضوع تهاجم و ناتوی فرهنگی مطرح شد عده‌ای آن را توهم توطئه دانسته و با شعار تسامح و تساهل عملاً ولنگاری و ناهنجاری‌های اجتماعی در جامعه را دامن می‌زدند اما در دولت آیت الله رئیسی در کنار توجه به مسائل اقتصادی، موضوعات فرهنگی نیز با دقت پیگیری می‌شود.

حسینی در پاسخ به سوالی درباره ضعف اطلاع‌رسانی دولت گفت: متاسفانه دولت در زمینه جهاد تبیین و اطلاع رسانی ضعیف عمل کرده است و ضرورت دارد برای ایجاد روحیه امید و نشاط در جامعه فعالیت‌های متنوع و گسترده‌ای در زمینه تعامل با افکار عمومی انجام شود تا مردم در جریان فعالیت‌های دولت در زمینه‌های مختلف قرار بگیرند.

وی همچنین در نشست فعالین فرهنگی دانشگاه تهران و در جمع دانشجویان بسیجی ضمن تبیین و تشریح ابعاد مختلف و علت حوادث اخیر اظهار کرد: امروز دشمنان با تمام امکانات و قوای خود به میدان آمده‌اند و تلاش می‌کنند با توسل به اقدامات مختلف حتی کشته‌سازی، آتش این فتنه را شعله‌ور نگه دارند.

حسینی گفت: مقابله با توطئه اخیر دشمنان نیازمند صبر و بردباری و خویشتن داری است تا به مرور بخشی از مردم و جوانانی که تحت تاثیر تبلیغات منفی وارد این عرصه شدند با مشاهده واقعیت‌های موجود صف خود را از اغتشاش گر ها جدا کنند و در این راستا دانشجویان باید درایت و هوشیاری بیشتری از خود نشان دهند تا طرف مقابل نتواند با مظلوم‌نمایی عده بیشتری را تحت تاثیر قرار دهد.

وی افزود: مشکلات و کمبودهای زیادی از دوره گذشته به جا مانده است و دولت از روز اول با روحیه جهادی و انقلابی وارد میدان شده و تمام تلاش خود را برای خدمت به مردم و گره‌گشایی از مشکلات آنان به کار گرفته است ضمن اینکه در این دوره، برخلاف گذشته افراد ساده‌زیست، پاکدست و دغدغه‌مند نسبت به مشکلات مردم در مسند امور قرار گرفتند و با کوچکترین تخلفی بلافاصله برخورد می‌شود.

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور تاکید کرد: دولت دانشگاه را پشتوانه فکری خود می‌داند و از افکار، اندیشه‌ها و ایده‌های دانشجویان در زمینه‌های مختلف استقبال می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *