چهاردهمین جمعه خشم و اعتراض در زاهدان با وجود جو امنیتی شهر و بازداشت گسترده شهروندان

By | ۱۴۰۱-۱۰-۱۶

مردم شهر زاهدان با وجود فضای امنیتی و نظامی حاکم بر این شهر و بازداشت ده‌ها تن از شهروندان در روزهای گذشته، باز هم به خیابان‌ها آمدند و علیه جمهوری اسلامی و علی خامنه‌ای شعار دادند.

شانزدهم دی ماه، معترضان در زاهدان، مرکز استان سیستان و بلوچستان برای چهاردهمین هفته پیاپی به خیابان‌ها آمدند. پس از جمعه خونین زاهدان در هشتم مهر، مردم معترض شهرهای مختلف این استان با وجود حضور گسترده نیروهای سرکوب‌گر دست به تظاهرات زده‌اند.

مردم زاهدان پس از نماز جمعه امروز به خیابان‌ها آمدند و شعارهایی چون «مرگ بر خامنه‌ای» سر دادند.

«امسال سال خونه، سیدعلی سرنگونه» از دیگر شعارهای معترضان بود.

شرکت‌کنندگان در این تظاهرات خیابانی همچنین فریاد زدند: «مرگ بر سپاهی» و «مرگ بر بسیجی».

زنان نیز همچون هفته‌های گذشته در تظاهرات حضور یافته و شعار دادند: «این همه سال جنایت، مرگ بر این ولایت» و «شعار هر ایرانی، یا مرگ یا آزادی».

«کرد و بلوچ برادرن، تشنه خون رهبرن» از دیگر شعارهای زنان معترض زاهدانی بود.

در روزهای گذشته ماموران حکومتی برای جلوگیری از تداوم اعتراضات مردم سیستان و بلوچستان، دست‌کم ۱۱۳ نفر از جمله ده‌ها تن از کودکان، نوجوانان و جوانان زاهدان را بازداشت کرده و شمار دیگری را برای اخذ اعتراف اجباری تحت فشار گذاشته‌اند.

از سوی دیگر سایت «حال‌وش» روز پنج‌شنبه ۱۵ دی خبر داد، عبدالحمید اسماعیل‌زهی، امام جمعه اهل سنت زاهدان، برای پایان دادن به اعتراضات و خطبه‌های انتقادی جمعه‌ها به شدت از سوی دستگاه‌های امنیتی تحت فشار قرار گرفته اما او شروط دستگاه‌های امنیتی را رد کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *