موج جدید حمله به مخالفان حجاب اجباری؛ نامه وزارت ارتباطات به ادارات و اپراتورها برای برخورد با «کشف حجاب»

By | ۱۴۰۱-۱۰-۲۱

در پی موح جدید اعمال فشار نهادهای حکومتی برای برخورد با مخالفان حجاب اجباری، رسانه‌های ایران نامه‌ای را منتشر کرده‌اند که براساس آن، وزارت ارتباطات جمهوری اسلامی به برخی بخش‌های داخلی و ییرونی خدمات دهنده تحت نظارت خود برای «رعایت حجاب پرسنل» تذکر داده است.

تارنمای «جماران» که وابسته به دفتر روح‌الله خمینی، رهبر پیشین جمهوری اسلامی است، تصویر نامه‌ای را با امضای معاون امور پستی، ارتباطی و فناوری اطلاعات رگولاتوری وزارت ارتباطات دولت ابراهیم رئیسی منتشر کرده که در آن برخی ادارات داخلی این وزارتخانه و بعضی از خدمات دهنده‌های اینترنت و اپراتورهای تلفن ثابت و سیار نیز برای برخورد با پرسنل مخالف حجاب اجباری، خطاب قرار داده شده‌اند.

بیستم دی‌ماه عبدالصمد خرم‌آبادی، معاون دادستان کل در امور نظارت بر دادسراها و ضابطین سراسر کشور از صدور بخشنامه‌ای خطاب به پلیس جمهوری اسلامی خبر داد که بر مبنای آن، این نیرو باید با «قاطعیت» با «کشف حجاب» برخورد کند.

در روزهای گذشته نیز کاربران شبکه‌های اجتماعی خبر از «تذکر حجاب» بعضی رانندگان تاکسی‌های اینترنتی یا ارسال پیامک لزوم استفاده از «پوشش ورزشی مناسب» توسط برخی اماکن ورزشی یا عمومی داده بودند.

در نامه منتشر شده از وزارت ارتباطات برای اعمال نظارت بر کارکنان به منظور رعایت پوشش «حجاب اجباری»، به دریافت گزارش‌هایی مبنی بر «عدم رعایت شئونات اسلامی و عادی انگاشتن بدحجابی» در این ادارات دولتی یا دفاتر اپراتورها نیز اشاره و استناد شده است.

چهارم دی‌ماه نیز محمدجعفر منتظری، دادستان کل ایران و از مقامات ارشد قضایی جمهوری اسلامی گفته بود که برداشتن حجاب اجباری «جرم مشهود» محسوب می‌شود و «رعایت حجاب» برای زنان در «مناظر عمومی» الزامی است.

طی ماه‌های اخیر و در طول اعتراضات مردمی و سراسری شهرهای مختلف ایران، علاوه بر اعلام خواسته‌هایی همچون لزوم تغییر شیوه و ساختار حکمرانی کنونی ایران توسط معترضان، بسیاری از زنان شرکت کننده نیز با برداشتن روسری‌های خود یا سوزاندن آنها، مخالفت با «حجاب اجباری» را اعلام کرده‌اند.
صدای آمریکا :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *