ابراهیم رئیسی در راس هیاتی بلندپایه وارد پکن شد

By | ۱۴۰۱-۱۱-۲۵

ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور ایران، روز سه‌شنبه ۲۵ بهمن در رای هیاتی بلندپایه برای دیدار با شی جینگ‌پین، رئیس جمهور چین، وارد پکن شد و مورد استقبال وزیر فرهنگ و گردشگری این کشور قرار گرفت.

سفر سه روزه آقای رئیسی به چین، اولین سفر یک رئیس جمهور ایران از این کشور شرق آسیا طی ۲۰ سال اخیر است.

آقای رئیسی و آقای شی در مقام روسای جمهور ایران و چین برای نخستین بار شهریور ماه امسال در حاشیه اجلاس سازمان همکاری‌های شانگهای در ازبکستان دیدار کردند. چین از درخواست ایران برای عضویت کامل در سازمان همکاری‌های شانگهای حمایت کرد تا این امر محقق شد.

ابراهیم رئیسی را در این سفر طیف گسترده‌ای از مقامات دولت وی همراهی می‌کنند، از جمله محمدرضا فرزین، رئیس جدید بانک مرکزی ایران. شش عضو دیگر کابینه آقای رئیسی، شامل وزرای اقتصاد، نفت، امور خارجه، اقتصاد و امور دارایی، صنعت، معدن و تجارت، و کشاورزی نیز در این سفر حضور دارند.

یکی از روزنامه‌های پرتیراژ چین به اسم «مردم» که ارگان رسمی حزب حاکم این کشور است روز دوشنبه یادداشتی از ابراهیم رئیسی منتشر کرد که در آن از گسترش روابط تهران و پکن استقبال شده است.

آقای رئیسی در این سفر دیداری با آقای شی خواهد داشت و پس از آن مذاکراتی بین هیات‌ها انجام خواهد شد که انتظار می‌رود به امضای چند توافق منجر شود.

با استفاده از گزارش‌های ایرنا و الجزیره؛ س.ن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *