استرالیا از خنثی کردن توطئه‌ای به دست جمهوری اسلامی علیه یک شهروند خبر داد

By | ۱۴۰۱-۱۱-۲۵

در پی خنثی شدن توطئه‌ای به دست جمهوری اسلامی، که هدف آن یک شهروند ایرانی-استرالیایی معترض در تظاهرات پس از قتل مهسا امینی بود، استرالیا گفت با دخالت ایران و دیگر کشورها در امور داخلی‌اش مقابله می‌کند.

کلر اونیل، وزیر امور داخلی استرالیا، در سخنزانی خود در دانشگاه ملی استرالیا، گفت اخیرا نیروهای امنیتی این کشور این توطئه‌ را خنثی کرده‌اند.

هدف این توطئه‌ یک شهروند ساکن استرالیا بوده که با تظاهراتی محلی برای حمایت از خیزش انقلابی ایرانیان در ارتباط بوده است.

او گفت دولت استرالیا این «اقدام‌های فاحش» را هنگامی که در جهت منافع ملی‌ کشور باشد برملا خواهد کرد.

اونیل افزود از سرویس اطلاعاتی استرالیا و وزارت داخلی این کشور درخواست خواهد شد برنامه‌ای جدید برای افرادی که در معرض خطر مداخله خارجی قرار دارند ایجاد شود تا این افراد از چند و چون این تهدیدها و چگونگی پاسخگویی به آن مطلع شوند.

به گفته وزیر داخلی استرالیا، «زمان آن فرا رسیده است که دخالت‌های خارجی را از سایه بیرون بیاوریم و به روشنایی برسانیم.»

«به عنوان وزیر امور داخلی، می‌توانم اقدامی مستقیم و عملی برای کمک به استرالیایی‌ها برای مبارزه با این مشکل انجام دهم: تا جایی که می‌شود درباره مداخله خارجی در استرالیا صحبت کنم.»

وی همچنین، بدون ذکر نام، به کشورهایی اشاره کرد که تلاش می‌کنند «اطلاعات شخصی حساس افرادی را که به خاطر فعالیتشان مخالف محسوب می‌شوند» جمع‌آوری کنند و همچنین گفت: «نمونه‌هایی از افرادی وجود دارد که برای ایجاد مشاجره با فعالان و به قصد خشونت‌ورزی، تظاهرات متقابل ترتیب می‌دهند، آن هم به درخواست یک سرویس اطلاعاتی خارجی.»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *