پرونده‌سازی خبرگزاری نزدیک به سپاه علیه زنانِ بدون حجاب اجباری

By | ۱۴۰۲-۰۱-۱۱

انتشار ویدئویی از خبرگزاری فارس، نزدیک به سپاه پاسداران، علیه زنان و دختران ایرانی که مایل نیستند به حجاب اجباری تن دهند، موجی از واکنش‌های منفی در میان کاربران شبکه‌های اجتماعی برانگیخته است.

در این ویدئو که روز ۹ فروردین در خبرگزاری فارس منتشر شد، تصاویر خصوصی و عمومی زنان و دختران ایرانی کنار هم قرار داده شده و ادعا شده که «این تصاویر گوشه‌ای از پوشش افرادی است که به اسم آزادی دنبال اباحه‌گری هستند».

این خبرگزاری مدعی شده که «بی‌حجابی ته ندارد» و «اگر حساسیت جامعه به این مسئله بر اثر قبح‌شکنی‌ها کم شود، معلوم نیست بی‌حجابی تا کجا پیش برود».

حکومت جمهوری اسلامی از زمان استقرار خود آزادی زنان در انتخاب نوع پوشش خود را به رسمیت نمی‌شناسد و زنانی را که به حجاب اجباری تن نمی‌دهند، به اتهام‌هایی چون «فساد» و «اباحه‌گری» متهم می‌کند.

انتشار این تصاویر در حالی است که خبرگزاری فارس پیشتر نیز خواستار «جرم‌انگاری کشف حجاب» شده بود.

مردم ایران در جریان اعتراضات «زن، زندگی، آزادی» اعتراض خود را به اعمال حجاب اجباری از سوی جمهوری اسلامی نشان دادند و بسیاری از زنان و دختران روسری‌های خود را در خیابان‌ها آتش زدند.

با این حال، حکومت جمهوری اسلامی در ماه‌های اخیر فشارها را علیه زنان و دختران در راستای اعمال حجاب اجباری افزایش داده است.

بر اساس اظهارات برخی مقامات جمهوری اسلامی، انتظار می‌رود که این فشارها با نزدیک شدن به فصل تابستان افزایش یابد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *