تجمع اعتراضی معلمان در چند شهر ایران

By | ۱۴۰۲-۰۱-۱۸

در پی انتشار فراخوان برای تجمع معلمان، روز پنج‌شنبه ۱۷ فروردین معلمان چندین شهر ایران مقابل ادارات کل آموزش و پرورش تجمع و علاوه بر پیگیری مطالبات صنفی خود، به مسموم‌سازی دانش‌آموزان و ابلاغیه این وزارت‌خانه برای برخورد با دانش‌آموزان «بی‌حجاب» نیز اعتراض کردند.

بر اساس گزارش‌ها، معلمان و فرهنگیان در شهرهای کرمانشاه، تهران، همدان، ملایر، رباط‌کریم، نیشابور، اهواز، کرج و … دست به بر پا کردن تجمعات اعتراضی زدند.

تجمع معلمان مقابل وزارت آموزش و پرورش در تهران با دخالت نیروهای حکومتی و بازداشت تعدادی از فرهنگیان همراه بود که به گفته کانال صنفی معلمان، بازداشت‌شدگان ساعاتی پس از پایان یافتن تجمع، آزاد شدند.

گزارش ویژه خانه فرهنگیان ایران از تجمع امروز معلمان در مقابل وزارت آموزش و پرورش در تهران

امروز از ساعت حدود ۹ حدود ۵۰۰ نفر پلیس با ون‌های سیاه و سفید و تعداد زیادی لباس شخصی در خیابان محل تجمع حضور داشتند.

برخورد توحش آمیز آنان با معلمان زن و مرد را از پشت پنجره تماشا می‌کردم و از شدت نفرت و خشم ضربان قلبم بالا رفته بود.

در زیر وقایع این اقدام رذیلانه پلیس و لباس شخصی‌ها را برای شما همکاران گرامی شرح می‌دهم.

کل جمعیت معلمان بیشتر از ۳۰۰- ۲۰۰ نفر نمی‌شد. البته خیلی‌ها را در خیابان‌های اطراف متفرق و یا بازداشت کرده بودند.

در ابتدای کار حدود ۵۰۰ پلیس با لباس سازمانی همزمان سوت‌های  گوش‌خراشی می‌نواختند تا جمعیت پراکنده شود. سوت جیغ استبداد توسط دستان رذل دیکتاتور شاید زنگ پایانِ حکومتی باشد که نه گوش شنوا دارد و نه عقلی برای عاقبت اندیشی!

در مقابل اداره لباس شخصی‌ها با نشان کردن معلمان و ورود در هسته تجمع زنان و مردان را روی زمین می‌انداختند و کشان کشان به ون‌ها منتقل می‌کردند. نیروهای متوحش لباس شخصی و پلیس موهای خانم‌ها را می‌کشیدند و به سوی ون‌ها می‌بردند.

چندین نفر از آقایان و خانم‌ها را به شدت مورد ضرب و شتم قرار دادند که نشان از وضعیت وخیم نظام و ترس آنان از شدت بیشتر اعتراضات جاری باشد.

انتخاب یک فرد امنیتی به عنوان سرپرست وزارت آموزش و پرورش نشان از تقابل بیشتر و برخوردهای خشن‌تر با معلمان در آینده را دارد. برخوردی که قطعا به سود حکومت نیست و سرعت این سقوط را بیشتر می‌کند.

چنین توحشی در مقابل معلمانی که تاکنون به مدنی‌ترین و محترمانه ترین شکل اعتراضات خود را ابراز کرده‌اند موجب تأسف و ناامیدی بیشتر است و سرافکندگی آن برای سران حکومت و رذاله‌های لباس شخصی و پلیس ضد مردم می‌ماند. این اقدامات ذلیلانه در برخورد با فرهنگیان کشور را شدیداً محکوم می‌کنیم و در آینده کنش‌های اعتراضی خود را با قوت ادامه خواهیم داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *