ابوالفضل قدیانی درباره خامنه‌ای: کدام حرام سیاسی بالاتر از ادامه حکومت غاصبانه و نامشروع اوست؟

By | ۱۴۰۲-۰۲-۱۲

ابوالفضل قدیانی، فعال سیاسی، در یادداشتی که روز دوشنبه ۱۱ اردیبهشت در سایت «کلمه» منتشر شد، با اشاره به سخنرانی اخیر آیت‌الله خامنه‌ای در رابطه با «حرام شرعی» و «حرام سیاسی» بودن «بی‌حجابی» نوشت: «کدام حرام سیاسی بالاتر از ادامه حکومت غاصبانه و نامشروع اوست؟ اصرار او بر تحمیل حجاب تنها یک دلیل دارد: مشروعیت‌تراشی در بدنه بخش مذهبی-سنتی جامعه ایران».

آقای قدیانی که در سال‌های اخیر از مخالفان جدی رهبر جمهوری اسلامی بوده و بارها زندانی شده است، تاکید کرده که علی خامنه‌ای «نیک می‌داند که دستاورد حکومت سی و اندی‌ساله او جز گسترش فقر و بی‌عدالتی و فساد و راهزنی اقتصادی و سیاسی و قضایی نبوده است».

این فعال سیاسی در ادامه نوشته است: «خامنه‌ای تلاش می‌کند که به بخش کوچکی از جامعه مذهبی ایران -که به گمان او هنوز به طور کامل از این حکومت نبریده است- بگوید که اگر من چنین در همه شئون جامعه فساد و ناکارآمدی را گسترانده‌ام اما تلاش می‌کنم ظواهر شریعت را در جامعه جاری و ساری کنم».

او ضمن «نعل وارونه» خواندن «الزام حجاب» برای خامنه‌ای و جمهوری اسلامی، تاکید کرد: «زنانی ‌که حجاب انتخاب شخصی‌شان نیست تن به چنین خواست نامشروع و نامعقولی نخواهند داد اگرچه حکومت چنگ و دندان نشان دهد و کسب‌وکارها را تعطیل کند و زنان و مردان را به بیدادگاه دستگاه قضا بکشاند و …»

همزمان با اعتراضات اخیر در ایران که در واکنش به جان باختن مهسا امینی در بازداشت گشت ارشاد تهران آغاز شد، شمار زنان و دخترانی که تن به حجاب اجباری نمی‌دهند در شهرهای مختلف کشور بسیار افزایش یافته و تصاویرمتعددی از تردد آن‌ها در اماکن عمومی و مراکز تجاری بدون حجاب اجباری منتشر شده است.

مقام‌های جمهوری اسلامی برای مقابله با این موج حجاب اختیاری طرح‌هایی چون «توقیف خودرو، پلمب واحد صنفی ومعرفی شهروندان به محاکم قضایی» را در دستور کار قرار داده‌اند، طرح‌هایی که به گفته وکلا و حقوقدانان «غیرقانونی» است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *