مسمومیت غذایی ۱۸۰ نفر؛ مرگ یک کارگر در عسلویه

By | ۱۴۰۳-۰۵-۲۴

خبرگزاری کار ایران (ایلنا) از مسمومیت ۱۸۰ تن از کارگران و مرگ یک نفر از آنان در مجتمع پتروشیمی کاویان از زیر مجموعه‌های پتروشیمی عسلویه به دنبال استفاده از مواد اولیه غذایی ناسالم خبر داد.

ایلنا به نقل از یکی از کارگران این مجموعه نوشت که هم‌اکنون دو نفر از پرسنل این پتروشیمی با وضعیت بد در بیمارستان بستری هستند و پلاکت خون آنها کاهش یافته است.

مجتمع عسلویه

این کارگر که نام او به اختصار ح.م ذکر شده در ادامه افزود: «به قدری مراجعه برای دریافت خدمات درمان زیاد بود و امکانات برای این حجم از مراجع کم‌ آمد که نیروهای بیمار و مسموم به مجتمع‌های درمانی جم و کنگان و برخی به استان فارس مراجعه کردند.»

هویت کارگری که در اثر مسمومیت جان خود را از دست داده رامین گلستانی اهل کازرون و از پرسنل حوزه برق این مجموعه احزار شده است. به گفته کارگران، او پس از مراجعه به یکی از مراکز درمانی کازرون به دلیل وضعیت بحرانی بستری می‌شود و در روز جمعه ۱۹ مرداد کلیه‌های او از کار افتاده و همان شب فوت می‌کند.

گفته می‌شود که تقریبا ۴۰ روز پیش از این نیز ۸۰ کارگر پس از صرف وعده غذایی ناهار مسموم شده بودند.

از ابتدای سال ۱۴۰۲ شرکتی به نام دونا مسئول تامین غذای پرسنل پتروشیمی کاویان است. بحث بر سر امکانات رفاهی و غذایی کارگران حوزه نفت، انرژی و پتروشیمی در جنوب ایران سال‌هاست مطرح می‌شود اما تا کنون شرایط کاری این کارگران که شغلشان از جمله مشاغل سخت و زیان‌آور محسوب می‌شود، بهبود نیافته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *