صدور حکم پنج سال حبس برای الهه محمدی و نیلوفر حامدی

By | ۱۴۰۳-۰۷-۲۲

«اصغر جهانگیر»، سخنگو قوه‌قضاییه، از صدور حکم پنج سال حبس برای «الهه محمدی» و «نیلوفر حامدی»، دو خبرنگار بازداشت شده پس از قتل حکومتی «مهسا (ژینا) امینی» در بازداشتگاه گشت ارشاد جمهوری اسلامی خبر داد.

به نوشته «ایسنا»، جهانگیر در کنفرانس خبری روز یکشنبه ۲۲مهر۱۴۰۳، درباره آخرین وضعیت پرونده این دو خبرنگار گفت: «دو خبرنگار نامبرده که به‌اتهام “فعالیت تبلیغی علیه نظام” به یک سال حبس و به دلیل “اجتماع و تبانی علیه امنیت کشور” به پنج سال حبس محکوم شده بودند، در دادگاه تجدیدنظر از اتهام “همکاری با دولت متخاصم آمریکا” تبرئه شدند.»

او اضافه کرد: «باتوجه به حکم صادره، مجازات اشد (پنج سال حبس) برای این افراد اعمال خواهد شد. پرونده آن‌ها جهت اجرای احکام به مراجع مربوطه ارسال شده است تا حکم نهایی اجرا شود.»

دی۱۴۰۲، نیلوفر حامدی و الهه محمدی پس از سپری کردن حدود ۴۰۰ روز بازداشت با سپردن وثیقه ۱۰ میلیارد تومانی، به‌طور موقت از زندان اوین آزاد شدند.

این دو خبرنگار در سال ۱۴۰۱ اندکی پس از انتشار اخبار مرتبط با قتل حکومتی مهسا ژینا امینی بازداشت شدند.

در احکام اولیه، الهه محمدی به ۱۲ سال حبس و نیلوفر حامدی هم به ۱۳ سال حبس محکوم شده بودند.

مرداد گذشته «عمادالدین باقی»، فعال حقوق‌بشر، از بازگشت این دو خبرنگار به زندان خبر داده و نوشته بود:‌ «اجرای باقی‌مانده حکم به شعبه اول اجرای احکام کیفری دادسرای عمومی و انقلاب ناحیه ۳۳ ارجاع شده است و الهه محمدی و نیلوفر حامدی که با تبدیل قرار بازداشت در دی‌ماه ۱۴۰۲ آزاد شده بودند باید باردیگر به زندان بازگردند.»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *