ولایت فقیه در سراشیب نگون بختی! فیروز نجومی

By | ۱۴۰۳-۰۷-۲۸

بدرستی روشن نیست، چگونه باید دریابیم انچه که هم اکنون در منطقه خاوزمیانه میگذرد، چیزی نیست مگر بازتاب اشتیاق به بنای ساختاری نو در الگوی یک جامعه ی اصیل اسلامی، جامعه ای که بدست پیامبر اسلام، در 1400 سال پیش از از این بنیانگزاری گردید،  پس از پیروزی در جنگ بدر و اقتدار و ثروتی که بدست اورد. از آن پس، پیامبر، لحظه ای از توسعه کیش اسلام باز نایستاد. هرانچه کیش اسلام را عظمت و شکوه می بخشید، اخلاقی و مورد تایید و پذیرش الله قرار میگرفت، از جمله جدا ساختن بیش از 600 سر از تن مردان قبیله قریظه و اسیر گرفتن زن و بچه هاشان. این نه اولین و نه نهائی ترین باری بود که لشگر پیامبر بخونریزی  و بکارگیری قهر و خشونت، مجازات و انتقام ستانی در راه توسعه کیش لا الله الا الله دست میزد. پیامبر اسلام، در کمتر از ده سال حکومت بیش از 60 بار دست بلشگر کشی زد که گفته میشود در 30 فقره از آنان خود در زد و خورد و کشت و کشتار ها مستقیما شرکت داشته است. لشگر کشیهائی که بدو منظور صورت میگرفت، اشاعه کیش اسلام و کسب ثروت بطریق چپاول وغارتگری

این نقش تاریخی، توسعه گسترش کیش اسلام را، پس از در گذشت پیامبر در 1400 پیش از این، در این دوران، حکومت ولایت فقیه در جمهوری اسلامی بعهده گرفت. تعهد و التزامی که  آخوند خمینی در بدو بقدرت رسیدن مهمترین وطیفه خود میدانست و پس از او در 35 سال گذشته بوظیفه ارجح آخوند خامنه ای تبدیل یافته است. آلتزام و تعهد به گسترش اسلام، تا کنون، چیزی جز میوه ای تلخ و زهر آگین ببار نیاورده است. میوه ایکه که فکر آزمایش ان از مغز هیچ انسانی نباید عبور کند.

حکومتی، همچون، حکومت آخوندی، قصد آن دارد که برقابت با ابر قدرتی، همچون، امریکا بپردازد، در حالی که خود در درون با انواع بحرانها دست بگریبان است، از بحران گرانی بهای نان گرفته تا کمبود انرژی. بحرانی وجود ندارد که حکومت ولی فقیه، حکومت آخوند خامنه ای، بطور روزانه با آن روبرو نباشد. با این وجود گوینده حرف اول و اخر، ولی فقیه است و نه هیچ اندیشمند و متخصصی. رهبری که فرماندهانش به تقلید و تبعیت از او، سخت کوشیدند با ایجاد سپاه مزدوران در بیش از 6 کشور، منطقه را بآتس بکشانند و خود تماشاگرآن آن باشند، برنامه ای که سرا سر اشتباه بود و چنان خسارت و تخریبی بوجود اورد غیر قابل باور و چه جانهای عزیزی را که بخاک و خون نکشاند. دشوار است که پروژه ای که با قتل عام بیش از 1200 انسان بی گناه، در جنوب اسرائیل، پیر و جوان و حتی کارد آحین کردن شیرخوارگان. همچنین، گروگانگیری بیش از 200 نفر که گفته میشود که بیش از صد نفر از آنان هنوز گرفتارند. در حال حاضر معلونیست، مرگ سنوار، رهبر منحوس حماس، گشایشی  در شرایط پیچیده موجود، بوجود میآورد یا خیر؟

روشن است که بهر سو که بنگری خود را با شرایطی بس غم انگیز و درد آور، روی در روی بینی. بنگر تخریب و ویرانی را درغزه. بنگر نابودی ساختار رهبری حزب الله، نیرومندترین بازوی ولایت فقیه را در لبنان و صعف روز افزون حوثی ها که هر روز بحرانی تر میشوند. البته که باید دید که اسرائیل از چه تکنیک ها و تاکتیکهایی برای کوبیدن سر اژدها، در جمهوری اسلامی بکار میگیرد. آیا دستگاه سرکوب ولایت بان درجه ضعیف خواهد شد که خیزش و خروش مردم ضربه نهائی را بر پیکرش فرود آورند؟

جهانیان باید خاطر آسوده داشته باشند که تا کشور پهنا ور و  ثروتمند ایران، در تحت سلط مطلق نظام ولایت فقیه قرار دارد، باید انتظار داشته باشند که منطقه خاورمیانه را برای دیر زمانی شعله ورد در خون و آتش مشاهده نمود و بدانند که انتظار ثبات و آرامش در منطقه ای بسیار مهم در جهان، همچون خاورمیانه،خوش خیالی ای بیش نیست.

آنچه انسان را، عملا، در درون زنده بگور ساخته است چیزی برآمده است از تصاد و خصومتی نهفته در حکومت اسلامی، تضاد و خصومت با هر آن چیزی که آنسانی است، بر خاسته از پندار و گفتار و کردار نیک انسانی، نه از صفاتی بر خاسته از خوی حیوانات وحشی، همچون جهاد و شهادت و یا کشتار دیگران تا آخرین قطره خون خویشتن، قصاص و سنگسار و قطع اعضای بدن بعنوان مجازات هنجار شکنی و جرایم ناشی از روابط اجتماعی، همچنین، قهر و خشونت و انتقام ستانی از دگر باوران و دگر اندیشان. آنانرا محبوس ساختن و شکنجه دادن و سر انجام بدار اویختن. این روش اسلامی برقراری عدالت است و حمایت از مستضعفان. آرمانی مقدس بر خاسته از باور به لا الله الا الله. باوری که نسخ آن به پیروزی جنبش زن زندگی آزادی میانجامد.

فیروز نجومی

firoz nodjomi

https://firoznodjomi.blogspot.com/

fmonjem@gmail.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *