تساوی پرتغال – ایران در جام جهانی ۲۰۱۸؛ علیرضا بیرانوند پنالتی رونالدو را مهار کرد

By | ۱۳۹۷-۰۴-۰۴

رادیو فردا:

تیم‌های فوتبال ایران و پرتغال در آخرین بازی گروه «بی» جام جهانی فوتبال ۲۰۱۸ روسیه، روز دوشنبه چهارم تیرماه پس از ۹۶ دقیقه یک بر یک مساوی کردند و از این گروه تیم‌های پرتغال و اسپانیا به دور بعد راه یافتند.

تیم پرتغال در نیمه اول بازی با گل دقیقه ۴۴ ریکاردو کوارسما از ایران پیش افتاد.

کوارسما که از جناح چپ ایران نفوذ کرده بود توانست با یک شوت دقیق، توپ را دور از دست‌های علیرضا بیرانوند در کنج دروازه ایران قرار دهد.

تیم ایران که در این بازی پیراهن سفید به تن کرده بود در ده دقیقه اول ۳۳ درصد بازی را در اختیار داشت ولی در عین حال صاحب موقعیت‌های مختلفی شد. از جمله در دقیقه شش، شوت بازیکن ایران به طرف دروازه پرتغال به اوت رفت.

کریس رونالدو بازیکن شماره هفت پرتغال نیز در دقیقه دو و ۳۶ ثانیه خطر جدی روی دروازه ایران بوجود آورد که بیرانوند ضربه او را گرفت.

سردرگمی سعید عزت‌اللهی و بیرانوند در دفع توپ پرتغالی‌ها در دقیقه ۹ موجب درگیری لفظی بین این دو بازیکن شد که دیگر بازیکنان ایران آنها را از هم جدا کردند.

پرتغالی‌ها در دقایق ۱۴ و ۱۵ دو کرنر پیاپی روی دروازه ایران بدست آوردند ولی موفقیتی کسب نکردند. پرتغال در دقیقه ۱۶ صاحب یک ضربه ایستگاهی روی دروازه ایران شد که شوت رونالدو به دیواره دفاعی ایران برخورد کرد و به کرنر رفت.

احسان حاج صفی در دقیقه ۱۹ توپ را از لای پای یک بازیکن پرتغالی رد کرد که با خطای وی روبرو شد و داور به نفع ایران ضربه ایستگاهی گرفت. ولی این ضربه به اوت رفت.

پرتغالی‌ها تا دقیقه ۲۶ بازی ۸۴ درصد پاس دقیق داشتند در حالی که این آمار برای ایران ۶۳ درصد بود.

دقیقه ۳۲ پشت محوطه جریمه پرتغال روی جهانبخش خطا صورت گرفت که ضربه ایستگاهی و ضربه سر بازیکنان ایران را دروازه‌بان پرتغال گرفت.

داور برای این بازی سه دقیقه وقت تلف شده گرفت که بازیکنان پرتغال بیشتر این وقت را به اداره بازی پرداختند تا از گل دقیقه ۴۴ خود محافظت کنند. پرتغال با همین نتیجه به رختکن رفت.

پنالتی کریم انصاری‌فرد در دقیقه ۹۲ گل مساوی را برای ایران به ارمغان آورد.

نیمه دوم

نیمه دوم بازی با حملات پرتغال آغاز شد و تیم ایران در لاک دفاعی فرو رفت. حملات تیم پرتغال در دقیقه ۵۱ منجر به خطا روی بازیکن این تیم شد و داور به نفع پرتغال پنالتی گرفت. ولی علیرضا بیرانوند توانست ضربه رونالدو را مهار کند.

تا دقیقه ۵۹ بیشتر بازی در اختیار پرتغال بود (۶۹ درصد) و ایران نیز ۳۱ درصد بازی را در اختیار داشت.

دقیقه ۶۹ سامان قدوس به جای علیرضا جهانبخش برای تیم ایران وارد بازی شد. شوت قدوس در دقیقه ۷۲ با فاصله کمی از کنار دروازه پرتغال بیرون رفت.

در دقیقه ۷۵ کریم انصاری‌فرد جایگزین سعید عزت‌اللهی شد.

در دقیقه ۹۰ ضربه سر سردار آزمون در محوطه جریمه پرتغال به دست بازیکن این تیم خورد که پس از ویدئو چک صحنه توسط داور، پنالتی به نفع ایران اعلام شد و کریم انصاری‌فرد در دقیقه ۹۲ گل مساوی ایران را با یک ضربه جانانه به دروازه پرتغال دوخت.

این بازی در نیمه دوم شش دقیقه وقت تلف شده داشت که فرصت‌های دو تیم برای رسیدن به دروازه یکدیگر به جایی نرسید و ایران به خاطر تفاضل کمتر از راه یافتن به مرحله بعد باز ماند.

از گروه بی، اسپانیا به عنوان تیم اول و پرتغال به عنوان تیم دوم راهی مرحله یک‌هشتم نهایی شدند. اسپانیا با روسیه، و پرتغال با اروگوئه بازی خواهند کرد.

ایران و مراکش به عنوان تیم‌های سوم و چهارم گروه، از دور مسابقات حذف شدند.

بازی تیم‌های ملی مراکش و اسپانیا با تساوی دو بر دو به پایان رسید. خالد بوطیب و یوسف ال‌نصیری برای مراکش، ایسکو و آسپاس در نودمین دقیقه برای اسپانیا گل زدند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *