هیأت حقیقت یاب/ ماموریت یازدهم/ اعتراضات بازار, شراگیم زند

By | ۱۳۹۷-۰۴-۰۶

این روزها فیلمهایی در فضای مجازی دست به دست می‌شود که در آن بازاریان عزیز در برخی شهرها از جمله تهران مغازه های خود را بسته و شعارهایی به ظاهر ساختارشکنانه علیه نظام سر می‌دهند. از آنجا که مساله بازار شوخی بردار نیست و آخرین باری که بازار به طور جدی دست به اعتصاب زد کلا یک حکومت رفت و یک حکومت دیگر آمد؛ ما سریعا هیأت حقیقت یاب خود را به بازار اعزام نمودیم. گزارش این هیأت حقیقت یاب که در طبقه فوقانی رستوران مسلم مستقر شده است و حوادث بازار را با اشراف کامل و از بالا رصد می‌کند لحظاتی پیش به دستمان رسید که به شرح زیر است:

اول – خوشبختانه شایعه اعتصاب بازار آنجور که گفته می‌شود درست نیست و ما خودمان شاهد هستیم که به جز بسته بودن مغازه ها و حضور نیروهای امنیتی که برای حفظ امنیت مردم است و مقداری سر و صدا و بوی گاز اشک آور که سبب سوزش چشم می‌شود، همه چیز در بازار عادی ست… علت بسته بودن مغازه ها هم این است که ظاهرا عده ای دهنه به دهنه به در مغازه های ایشان رفته اند و گفته اند اگر مغازه های خود را ببندید دلار 4200 تومانی می‌گیرید و آنها هم بسته اند… الان هم ما با هرکس که می آید بالا اینجا توی مسلم ناهار بخورد صحبت می‌کنیم نسبت به اعتصاب ابراز بی اطلاعی کرده و ضمن تجدید میثاق با آرمانهای امام راحل و امام غیر راحل ناهارش را می‌خورد و می‌رود.

دوم – فیلمهایی در فضای مجازی منتشر شده که نشان می‌دهد به ظاهر پلیس ضد شورش در حال تخریب اموال عمومی و آسیب زدن به موتورها و ماشین های پارک شده در کنار خیابان است. همه می‌دانیم در حالت کلی این کارها کار اغتشاشگران است اما با این حال موارد معدودی هم وجود داشته که پلیس برای بیرون کشیدن اغتشاشگرانی که داخل باک موتور و یا داخل داشبورد خودروهای پارک شده پنهان شده بودند ناچار به تخریب این اموال شده اند. کسانی که اموالشان آسیب دیده است می‌توانند به پلیس امنیت مراجعه نمایند و اگر ثابت شود کار پلیس بوده است خسارات ایشان تمام و کمال پرداخت می‌شود. منتهی اگر ثابت نکنند باید تشریف داشته باشند همانجا تا به خاطر توهین و افترا به پلیس مورد اعمال قانون قرار بگیرند.

سوم – در مورد شعارهای ساختارشکنانه مطرح شده در این تجمعات، هیأت حقیقت یاب به این نتیجه رسید که این شعارها آنطور که به نظر می‌رسد نبوده اند. ما اینجا در منطقه از نزدیک شاهد روند شکل گیری و سر دادن شعارها هستیم و در اینجا چند شعار را که بیشتر باعث تشویش اذهان مسئولین عزیز کشورمان شده بود را با هم بررسی می‌کنیم…تا سیه روی شود هرکه دراو غش باشد:

شعار مرگ بر دیکتاتور: بله… این شعار به کرّات داده شد اما منظور دیکتاتور اقتصادی (جمشید بسم الله و سایر ایادی ایشان) بود که با خریدن ارز و احتکار آن سبب کم شدن ارز در بازار شده اند. معترضین با این شعار خواستار برخورد قاطعانه قوه قضائیه با این اخلالگر اقتصادی شده بودند.

شعار بی غیرتا حیا کنین مملکتو رها کنین: این شعار کسانی را خطاب قرار می‌دهد که اجازه می‌دهند نوامیسشان با پوششهای نامناسب در سطح جامعه تردد نمایند. متاسفانه پدیده بدحجابی به اندازه ای در سطح جامعه گسترده شده که صدای بازار هم درآمده است و بازاریان انقلابی، خشم و انزجار خود را از کسانی که در قالب کمپین های مختلف اقدام به زیر سوال بردن حجاب اجباری می‌نمایند نشان داده و از آنها می‌خواهند که مملکت اسلامی را رها کرده و بروند خارج از کشور هر غلطی خواستند بکنند.

شعار مرگ بر فلسطین: ما بررسی کردیم و چنین شعاری داده نشده است و چیزی که در برخی فیلمها به گوش می‌رسد ناشی از خطای شنیداری ست… ماجرا این است که برخی در تجمعات شعار مرگ بر اسرائیل می‌دادند و برخی دیگر شعار زنده باد فلسطین و ادغام این دو شعار باعث این شده بود که اسرائیل از آخر شعار اول و زنده باد از ابتدای شعار دوم در برخی موارد شنیده نشود که رسانه های غربی با شیطنت این شعارها را به شکلی انعکاس دادند که به نظر برسد که بازاریان انقلابی ایران، شعار مرگ بر فلسطین سرداده اند.

شعار سوریه رو رها کن فکری به حال ما کن: مشخص است که در این شعار بازاریان عزیز از نظام می‌خواهند تا اولویت را به سوریه داده و زمینه رهایی و آزادی آن سرزمین از لوث وجود مخالفان اسد را فراهم آورد. بعد از آزادسازی سوریه شعار دهندگان در قدم بعدی از نظام می‌خواهند که فکری هم به حال وضعیت آنها بنماید. که البته ننمود هم ننمود!

ما همچنان در منطقه و در طبقه فوقانی رستوران مسلم مستقر هستیم و تحولات بازار را از نزدیک رصد خواهیم نمود.
داداش بی زحمت یه نوشابه دیگه واسه ما بیار…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *