روحانی: ایران جزو کشورهای صادرکننده بنزین می‌شود/ نباید در برابر تحریم‌ها دست‌پاچه شده و خود را ببازیم

By | ۱۳۹۷-۰۴-۰۷

رئیس‌جمهور صبح پنجشنبه به‌منظور بازدید و افتتاح فاز دوم پالایشگاه میعانات گازی ستاره خلیج‌فارس، وارد بندرعباس شد.

به گزارش ایسنا، حسن روحانی روحانی با بیان اینکه با بهره‌برداری از مرحله دوم این پالایشگاه ایران جزو کشورهای صادرکننده بنزین می‌شود، تصریح کرد: ساخت پالایشگاه ستاره خلیج‌فارس که بزرگ‌ترین پالایشگاه جهان است کاری بزرگ و ارزشمند است که با همکاری و همدلی میسر شد.

(پیک ایران: با این بنزین بی کیفیت می خواهید هوای کدام کشورها را آلوده تر از ایران کنید؟!)

حسن روحانی در این مراسم  با اشاره به تشدید تحریم های آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران مردم را به وحدت، ایستادگی، صبر و تحمل در مقابل فشارها فراخواند و گفت نباید سست شویم و گذشته ها و فاصله ها را به میان بکشیم.

وی  اعتراف کرد که تحریم های آمریکا “سختی هایی برای مردم” در پی خواهد داشت. اما، او خطاب به مقامات جمهوری اسلامی تأکید نمود که نباید در برابر فشارها “دسته پاچه شده و خود را ببازیم و مشکلات را به گردن یکدیگر بیاندازیم.”

حسن روحانی از فشارهای داخلی که بر دولت او اعمال می شود انتقاد کرد و گفت : “تخریب دولت و رئیس جمهور جزو کارهای روزمرۀ عده ای است.” وی در پایان گفت که اگر یکسال در برابر تحریم ها تاب بیاوریم”، جمهوری اسلامی ایران از این روزهای سخت عبور خواهد کرد. روحانی گفت : “اگر یک سال در برابر دشمن بایستیم دشمن مأیوس و خسته می شود.”

روحانی در پایان از این ایستادگی در مقابل تحریم های آمریکا به عنوان “آزمایش الهی” یاد کرد و ابراز اطمینان نمود که از این آزمون الهی “بسیاری از مردم سربلند بیرون می آیند.”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *