“چرا مردم دیگر النگوهای‌شان را در راه آرمان انقلاب نمیدهند!”

By | ۱۳۹۷-۰۴-۰۹


نادر فتوره چی،  روزنامه‌نگار، مترجم و نویسنده در پاسخ به حسین دهباشی که پرسیده بود مردم چرا دیگر النگوهای‌شان را در راه آرمان انقلاب نمیدهند:

1-چون:
*4000آقازاده در انگلیس زندگی میکنند.


*ایران بزرگترین واردکننده پورشه(ماشین آقازاده‌ها)در خاورمیانه‌ست.


*در3ماه30میلیارد دلار ازکشور خارج شده که قطعا در توان«مردم عادی»نیست.


*هزاران تریلیون اختلاس شده،اما با غارتگران مثل«تاج سر»رفتارمیشود.


مردم اینطور به اینجا رسیدند جناب دهباشی!


2-«مقاومت» در برابر جنگ سرد «سلطه و استکبار جهانی» با ساختاری عمیقا فاسد ناممکن است.


3-مردم وقتی«محمدساشا»ها و«عیسی هاشمی»ها(فرزند ابتکار) و ویلای لواسان سردار فیروآبادی‌ها و پرادو سواری امام جمعه‌ها را میبینند، از خودشان میپرسند «چرا من باید برای آرمانی که نیست، جان و مالم را بدهم».


مردم، اینطور به اینجا رسیدند، جناب دهباشی!


بله، بالا که بگندد، پایین هم میگندد.


4-مردم وقتی میبینند برادران تمامی اعضای ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی، پرونده «فساد اقتصادی» دارند، از خود میپرسند «ما دقیقا بر سر چه آرمانی باید ایستادگی کنیم؟!»


مردم اینطور به اینجا رسیدند، جناب دهباشی!


5-مردم وقتی می‌بینند در طی این سالها هزاران دستگاه مازراتی و پورشه و بنز با ارز دولتی وارد شده، اما برای خرید لودر و گریدر و هلی‌کوپتر امداد و نجات بودجه نیست، از خود می‌پرسد «ما دقیقا بر سر چه آرمانی باید ایستادگی کنیم؟»


مردم اینطور به اینجا رسیدند، جناب دهباشی!


6-مردم وقتی میبینند با آمدن زلزله، تمام دم و دستگاه حاکمیت،تنها کاری که از دستش برمی‌آید«توصیه به خواندن آیات الکرسی»ست،و با گذشت 9ماه مردم هنوز در چادر و تراخم و توآلت صحرایی دست و پا میزنند، سعی میکنند «النگو»ها را برای روز مبادا نگه دارند.


مردم،اینطور به اینجا رسیدند جناب دهباشی!


7-هر کس فقط یکبار از خیابان اندرزگو، یا فرعی‌های بالای نیاوران رد شود و کاخ‌هاو قصرهای آنجا که نظیرش حتی در بورلی هیلز دیده نمیشود را با «امکانات توسعه»ای چابهار و ایلام و کردستان و خوزستان و…مقایسه کند،به همینجایی میرسد که میبینید!


مردم اینطور به اینجا رسیدند جناب دهباشی!


8-مردم وقتی میبینند در همه جا مشتی ته‌ریش‌دارِ یقه‌آخوندیِ زیر30سال،در مقام «مدیرعامل» و «رئیس هیات مدیره» و «رئیس» و «معاون»و… مدام درحال انجام معاملات میلیاردی برای شرکتهای صوری‌شان هستند، حال آنکه عرضه مرتب کردن تخت‌خوابشان را هم ندارند،به همینجا میرسند که میبینید جناب دهباشی!


9-مردم وقتی فرزندان لایق‌شان را میبینند که کنار میدان‌ها پلاکارد«استخدام نیرو برای اسنپ»به دست گرفته‌اند،ناگهان یاد«احمد عراقچی»با سابقه 2سال نصب ویندوز می‌افتند که از روزی که معاونت بانک مرکزی شده، دلار 6500 تومان گران شده است. اینطوریست که به اینجا میرسند که میبینید جناب دهباشی!


10-مردم ایران عاشق آمریکا نبودند جناب دهباشی، جمهوری اسلامی آنها را عاشق آمریکا کرد.


مردم ایران عاشق رضا پهلوی نبودند جناب دهباشی، جمهوری اسلامی آنها را عاشق «خاطره پهلوی‌ها» کرد.


مردم ایران دچار انحطاط اخلاقی هستند، اما مقصرش خودشان نیستند قربان، نظام شماست!


11-مردم«انقلاب»کردند، یعنی از همه چیزشان گذشتند،نه فقط النگوهای طلا،آنها بر سر امرمحال قمار کردند،عرش را به لرزه انداختند،حالا اما قیافه «شنگول» مشتی دزد و بچه مزلف آویزان از نام «انقلاب»را میبینند که در اروپا و امریکا جت‌اسکی میکنند.


مردم، اینطوری به اینجا رسیدندجناب دهباشی!


12-مردم علی انصاری‌ها و حسین هدایتی‌ها را میبینند که مال‌ها و بانک‌ها و ویلاهای‌شان کفاف ده‌ها سال«مقاومت»دربرابر هر اهریمنی را میداد،اما کدام «مقاومت»؟برای کدام«آرمان»؟که علی انصاری چاق‌وچله‌تر شود؟برای چی؟شما را بخدا یک دلیل بیاور که من به پیک موتوری سوپر سرکوچه بگویم جناب دهباشی!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *