۶۵ نفر در یک روستای خوزستان با آب آلوده مسموم شدند

By | ۱۳۹۷-۰۴-۰۹
رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی خوزستان گفت: 65 نفر از اهالی روستای ابوالفارس از توابع شهرستان رامهرمز بامداد شنبه با علائم مسمومیت به مراکز درمانی این شهرستان مراجعه کردند.

شهیار میرخشتی روز شنبه اظهار داشت: تعداد 65 مورد مسمومیت توسط پزشک درمانگاه باوج رامهرمز ویزیت شد که 14 نفر آنان در بیمارستان مادر رامهرمز بستری شدند.

به گزارش ایرنا، وی افزود: همچنین این مرکز پنج دستگاه آمبولانس و یک دستگاه اتوبوس آمبولانس به همراه 12 نفر از کارکنان از مرکز فوریت های پزشکی رامهرمز را بلافاصله به روستای مورد نظر اعزام کرد.

معاون بهداشتی و رئیس مرکز بهداشت رامهرمز نیز گفت: علت احتمالی مسمومیت جمعی از اهالی روستای ابوالفارس رامهرمز، منبع آلودگی آب می باشد.

عطاءالله شیرالی شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: مسموم شدگان از سه روستای شهید رایگانی، ستلون و کبوتری به مرکز خدمات جامع سلامت روستایی باوج رامهرمز مراجعه کردند.

وی افزود: 65 نفر از مردم این روستاها با علائم اسهال خفیف و تب به مرکز بهداشتی، درمانی باوج مراجعه کردند که تعدادی به صورت سرپایی درمان شدند و چند نفر به علت اینکه تب آنها با درمانهای اولیه پایین نیامده بود به بیمارستانهای رامهرمز و اهواز منتقل شدند.

شیرالی بیان کرد: چهار نفر به دلیل تب بالا به اهواز اعزام شدند و 16 نفر دیگر در بیمارستان رامهرمز بستری هستند.

رئیس مرکز بهداشت رامهرمز ادامه داد: علت این حادثه باید به صورت دقیق مورد بررسی قرار گیرد و چون منبع مشترک غذایی وجود نداشت و این افراد به صورت مشترک در مراسم عروسی و فاتحه حضور نداشتند، بیشتر احتمال آلودگی با منبع آب داده می شود.

وی اضافه کرد: نمونه برداری های لازم انجام شده و آموزش های لازم در خصوص مصرف آب و سالم سازی آن به مردم ارائه شده است.

شیرالی گفت:تا سه روز آینده نتیجه قطعی بررسی ها و آزمایشات اعلام می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *