نقش ماموران روس در اعمال تحریم علیه ایران

By | ۱۳۹۷-۰۴-۰۹

خبرگزاری آناتولی: کارشناسان مسائل سیاسی، انتقادات بهروز بنیادی، نماینده مردم کاشمر و عبدالرضا هاشم زایی، عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس ایران از استراتژی و سیاست خارجی این کشور و نقش روسیه و چین در این زمینه بحث و حدیث هاى زیادى در پى داشته است.

دکتر آتای آکدِوِلی اوغلو، استاد روابط بین المللی دانشکده علوم سیاسی دانشگاه آنکارا در گفتگو با خبرنگار آناتولی در این زمینه اظهار داشت: تمام تصمیمات شورای امنیت سازمان ملل متحد برای اعمال تحریم علیه ایران به دلیل ادامه برنامه هسته ای آن توسط روسی در نیویورک طراحى کرده است.

وی در این رابطه همچنین گفت: “اینکه مشکلی میان روسیه و ایران وجود ندارد، تصور درستی نیست. روسیه زیر همه تصمیمات اعمال تحریم علیه ایران و موضع گیری های شورای امنیت سازمان ملل امضا کرده است”.

در همین راستا، حقی اویغور، معاون رئیس مرکز مطالعات ایرانی در آنکارا هم تصریح کرد: «ایران در دوره آتی بیشتر تنها خواهد ماند. مقامات تهران متوجه این واقعیت هستند. از سوی دیگر، می دانید آمریکا دست به اعمال تحریم های شدید علیه ایران زد. اما نقطه عجیب این است که روسیه کوچکترین واکنشی به این اقدام واشنگتن نشان نداد”.

بهروز بنیادی که با شاخه اصلاح‌طلبان رابطه نزدیکی دارد، در 27 ژوئن جاری طی سخنانی در مجلس ایران گفت: “روسیه برای ما دوستی مطمئن نبوده است. با تمام وقاهت اسد هم وزنه همنوایی خود با پوتین را سنگین‌تر کرده است. آخرین خیانت را در اوپک و کنوانسیون بین المللی خزر به چشم خود دیدیم. دور نیست که این دو مهره سیاسی، ایران را در راه منافع خود و به زودی برای نتانیاهو و ترامپ قربانی کنند».

عبدالرضا هاشم زایی، عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس ایران نیز گفته بود که روسیه و چین از تحریم های اقتصادی آمریکا علیه ایران استقبال می کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *