امیر خجسته رئیس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی مجلس: ۶۰ شرکت صوری برای غارت مردم راه‌اندازی کردند

By | ۱۳۹۷-۰۹-۰۲

امیر خجسته رئیس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی مجلس درباره لزوم برخورد با دانه‌درشت‌ها به رویداد۲۴ می‌گوید: معتقدم موضوع مهم، برخورد با دانه درشت‌های اقتصادی است؛ مخصوصاً آن‌هایی که به برخی آقایان و نهاد‌های قدرت وصل هستند. ما در فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی و شفاف‌سازی، هر نوع انحراف اقتصادی توسط هر دستگاه و فردی که اتفاق بیفتد و اطلاعاتش به ما برسد را بررسی می‌کنیم. در این مسیر هم به هیچ عنوان با کسی رودربایسی نداریم حال می‌خواهد متخلف اقتصادی یک فرد عادی باشد یا آقازاده و غیره.

او گفته است: جلساتی را با قوه قضاییه داشتیم و از آن‌ها خواستیم به مانند این روز‌ها که پرونده‌های مفسدان اقتصادی در دستور کار قرار گرفته و دادگاه‌های ویژه انقلابی تشکیل می‌شود و افرادی هم در این راستا اعدام شدند یک سطح بالاتر بیایند و افراد دانه درشت را هم به میز محاکمه بکشانند و آن‌ها را هم به سزای اعمال خود برسانند. امروز باید دانه درشت‌هایی که این بلا را بر سر ارز آوردند و بانک‌ها را غارت کردند برخورد شود.

نماینده همدان می‎‌گوید: ضروری است که پرونده آقایانی که ۶۰ شرکت صوری راه انداختند و سرمایه مردم را بدون تضمین و فشار‌های سیاسی غارت کردند، رسیدگی جدی شود. این آقایان بواسطه ثبت این ۶۰ شرکت و با پشتوانه افراد با نفوذ سیاسی از بانک‌ها وام کلان گرفتند و بدون اینکه بتوانند تضمین محکمی دهند روی به فساد مالی آوردند. اکنون در فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی و شفاف‌سازی این پرونده خاص در حال بررسی است و پس از اتمام تحقیقات حتماً ابعاد آن را برای همگان روشن خواهیم کرد.

خجسته می‌گوید: در رابطه با برخورد با دانه درشت‌ها تحرکاتی شکل گرفته، ولی اینکه چرا تا امروز این افراد نام‌آشنا دادگاهی نشدند را باید از قوه قضاییه جویا شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *