بازداشت مدیرعامل «عظیم خودرو» با «۷۰۰ میلیارد تومان بدهی»

By | ۱۳۹۷-۰۹-۰۴

دادستان تهران از بازداشت مدیرعامل شرکت عظیم خودرو و یک متهم دیگر این پرونده خبر داد و گفت که این شرکت چهار هزار خودرو پیش فروش کرده و شاکیان ۷۰۰ میلیارد تومان طلب دارند.

به گزارش خبرگزاری ایرنا، عباس جعفری دولت آبادی روز شنبه ۳ آذر گفت که شاکیان این شرکت ۷۰۰ میلیارد تومان طلب دارند اما اموال متهمان ۲۰۰ میلیارد تومان ارزش دارد.

شرکت عظیم خودرو پیش‌فروش دو خودرو خارجی «هن تنگ» و «فوتون ساوانا» را آغاز کرده بود اما همان زمان برخی از وب‌سایت‌های خودرو قیمت‌های اعلام شده در این پیش فروش را «عجیب» خوانده بودند.

در وب‌سایت‌ شرکت عظیم خودرو، رضا عظیمی به عنوان مدیر عامل این شرکت معرفی شده است. این شرکت در سال ۸۱ تاسیس شده و از وزارت صنعت مجوز پیش‌فروش خودرو را دریافت کرده بود.

با این حال دادستان تهران گفت که این شرکت مجوز پیش‌فروش ۱۵۰ خودرو را داشته اما چهار هزار خودرو پیش‌فروش کرده است.

دادستان تهران روز جمعه ۲۷ مهر پرونده‌های تخلف در پیش فروش خودرو را «دومین تجربه تلخ» پس از موضوع موسسات مالی، اعتباری خوانده و خبر داده بود که برای این موضوع ۱۷ پرونده با ۸۵۰۰ شاکی تشکیل شده است.

میثم رضایی، رییس انجمن صنفی کارفرمایی واردکنندگان خودرو، که بر اساس گزارش‌ها به اتهام دست داشتن در هک سایت سازمان توسعه تجارت ایران و واردات غیرقانونی خودرو بازداشت شده، مدیر عامل شرکت مفتاح رهنورد است.

درهمین حال دادستان تهران روز شنبه گفت که شرکت مفتاح رهنورد نیز ۱۴۰۰ شاکی دارد.

صدور کیفرخواست برای ۲۵ نفر از «متهمان ارزی»

دادستان تهران همچنین خبر داد برای ۲۵ نفر از افرادی که در رابطه با ارز بازداشت شده بودند، کیفرخواست صادر شده است و دادگاه آنان به زودی برگزار خواهد شد.

به گفته آقای جعفری دولت آبادی، در مدت یک ماه گذشته ۱۴۶ نفر در ارتباط با ارز بازداشت شده‌اند که بیش از ۱۰۰ نفر از آنان همچنان در بازداشت هستند و تعدادی با وثیقه آزاد شده‌اند.

وی همچنین گفت که کیفرخواست احمد عراقچی، معاون سابق ارزی بانک مرکزی، صادر شده است.

پیش از این نیز غلامحسین محسنی اژه‌ای، سخنگوی قوه قضائیه،​ خبر داده بود که برای معاون سابق ارزی بانک مرکزی، یک مدیر کل این بانک و شش نفر دیگر به اتهام «توزیع خارج از مقررات ارز» در بازار، کیفرخواست صادر شده و رئیس سابق این بانک نیز همچنان ممنوع الخروج است.

احمد عراقچی، معاون سابق ارزی بانک مرکزی ایران، روز ۱۴ مرداد بازداشت و پس از دو ماه آزاد شده بود.

پس از تلاطم در بازار ارز ایران وحید مظلومین و محمد اسماعیل قاسمی، دو فروشنده سکه اعدام شدند و داریوش ابراهیمیان بیلندی و یونس بهاء‌الدینی نیز به اعدام محکوم شده‌اند.

با استفاده از گزارش‌ خبرگزاری‌های ایسنا، ایرنا، شبکه‌های اجتماعی و رادیو فردا؛ ا.م /س.ن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *