خبر ازدواج نوه خمینی چگونه جنجالی شد

By | ۱۳۹۷-۰۹-۰۷
 ازدواج سید احمد خمینی فرزند سید حسن خمینی نوه خمینی با یکی از نوادگان آیت الله گلپایگانی در دو روز اخیر مورد توجه رسانه‌ها قرار گرفت. در شبکه‌های اجتماعی نیز این ازدواج بازتاب داشت و کاربران درباره آن صحبت کردند.
به گزارش فرارو، خانواده، و نوادگان امام خمینی (ره) در کنار فعالیت همیشگی خود در کشور هر از گاهی به خاطر مسائلی حاشیه‌ای مورد توجه رسانه‌ها قرار می‌گیرند. چندی پیش علی خمینی نوه امام و برادر کوچک‌تر سید حسن خمینی به نجف مهاجرت کرد و این مهاجرت از جهاتی بحث برانگیز شد.
فرارو:
پیشتر نیز برخی اتفاقات همچون معمم شدن سید احمد خمینی فرزند ارشد سید حسن و مراسمی که برای او برگزار شده بود در افکار عمومی جنجال برانگیز شد.
دیگر نوادگان امام خمینی نیز بار‌ها زیر ذره بین افکار عمومی قرار گرفته اند و در آخرین مورد آن انتشار تصویری از یاسمن اشراقی که کیف برند و گراقیمت او را نشان می‌داد، بازتاب گسترده‌ای داشت.
حالا در اتفاقی جدید باز هم سید احمد خمینی مورد توجه قرار گرفته است. او چهره‌ای محبوب و شناخته شده در رسانه‌ها دارد و با حضور پر رنگش در شبکه‌های اجتماعی بار‌ها خبرساز شده است.
خبر تازه درباره سید احمد این است که او با یکی از نوادگان آیت الله گلپایگانی ازدواج کرده است.
جزییات زیادی از این ازدواج منتشر نشده است، اما آنگونه که روزنامه شهروند نوشته “این ازدواج کمی غیرمنتظره بوده است.”
به نوشته این روزنامه “در مراسم عقدکنان او فقط عمو، خاله و دایی‌های داماد حضور داشتند. کل داستان خواستگاری و عقد کمتر از چهل روز طول کشید و شاید به همین دلیل حتی اشراقی‌ها در مراسم حاضر نبودند. ظاهرا آیت‌الله موسوی بجنوری عاقد این زوج بوده است و هنوز تاریخی برای مراسم اصلی تعیین نشده است. “
البته روزنامه هفت صبح نیز خبر داده که این عقد به نیابت توسط آیت‌الله موسوی بجنوردی و آیت‌الله صافی گلپایگانی خوانده شده است.

تصویری که از فاطمه دانش پژوه در رسانه ها منتشر شده است

آیت الله موسوی بجنوری پدر خانم سید حسن خمینی یعنی پدر بزرگ سید احمد خمینی است.
درباره عروس تازه خاندان خمینی گفته می‌شود او «فاطمه دانش‌پژوه» نتیجه آیت‌الله‌العظمی سید محمدرضا موسوی گلپایگانی است؛ یکی از بزرگ‌ترین مراجع تقلید شیعه که بر پیکر امام خمینی (ره) نماز خواند. این مرجع تقلید در سال ۱۳۷۲ دارفانی را وداع گفت. آیت الله صافی گلپایگانی داماد اوست.
اطلاعات زیادی از فاطمه دانش پژوه در دست نیست، اما او خود را عکاس و شاعر معرفی کرده است. گفته می‌شود او همسن سید احمد خمینی است. احمد خمینی متولد چهارم خرداد سال ۱۳۷۷ است.
ازدواج‌های در خاندان خمینی بیشتر یک رویه مشخص را دارد. فرزندان و نوادگان امام (ره) عموما با فرزندان و نوادگان علما و چهره‌های برجسته دینی و حوزوی ازدواج کرده اند.
از جمله می‌توان به ازدواج حاج آقا مصطفی خمینی با نوه آیت الله حائری یزدی بنیانگذار حوزه علمیه قم، ازدواج حاج احمد آقا با فاطمه طباطبایی دختر آیت الله سلطانی طباطبایی و خواهر زاده امام موسی صدر، ازدواج سید حسن خمینی با دختر آیت الله موسوی بجنوردی، علی خمینی با نوه آیت الله سیستانی اشاره کرد. در میان نوادگان دختری نیز موارد اینچنینی فراوانی دیده می‌شود از جمله ازدواج زهرا اشراقی با محمد رضا خاتمی فرزند آیت الله خاتمی.

حاشیه‌ها و واکنش‌ها

ازدواج سید احمد خمینی به دلیل جایگاه و موقعیت خانواده و همچنین چهره رسانه‌ای او مورد توجه رسانه‌ها قرار گرفت، برخی روزنامه‌ها همچون شهروند و هفت صبح این خبر را در صدر اخبار خود قرار دادند. این اقدام با انتقاد‌هایی همراه بوده است.
عده‌ای در فضای مجازی معتقدند که این خبر هیچ اهمیتی نداشته و نباید مورد توجه رسانه‌ها قرار گیرد. برخی از روزنامه شهروند انتقاد کرده اند که چرا تیتر و عکس اول این روزنامه را که از بودجه عمومی استفاده می‌کند به این ازدواج اختصاص داده است.

روزنامه شهروند در گزارشی ویژه با تیتر “ازدواج ناگهانی خمینی جوان” به این موضوع پرداخته است.

کاربری در این باره نوشته است: «مایه تاسف است که نشریه ارگان “هلال احمر” به جای اختصاص دادن تیتر اصلی به “زلزله زدگان محروم کرمانشاه”، به عروسی “یک نفر از ۸۰ میلیون ایرانی” می‌پردازد و گزارش “ویژه” می‌دهد.»

کانال تلگرام باشگاه روزنامه نگاران نیز در این باره نوشته است “شهروند، تنها روزنامه‌ای است که باید تیتر و عکس صفحه اول خود را به زلزله‌زدگان اختصاص دهد، زیرا از هزینه بیت المال برای همین ماموریت استفاده می‌کند، اما شهروند مدتهاست ره دیگر می‌رود. “
کاربری دیگر معتقد است اقدام روزنامه شهروند در واقع “باز تولید ژن خوب” است. “ژن خوب” اصطلاحی است که در دو سال اخیر به برخی فرزندان مقامات کشور گفته می‌شود که از موقعیت خانوادگی خود استفاده می‌برند. این اصطلاح در واقع جایگزین “آقا زاده” شده است.
کاربری دیگر با اشاره به گزارش شهروند معتقد است “آدم یاد مجله‌های زمان طاغوت می‌افته که زندگی خاندان سلطنت رو برای فروش، تیتر می‌کردند. “
در فضای مجازی گزارش روزنامه شهروند بیش از اصل خبر مورد توجه قرار گرفته و با واکنش انتقادی روبه رو شده است.
پیشتر سید احمد خمینی بار‌ها در کانون حاشیه‌های در فضای مجازی و رسانه‌ها قرار گرفته بود. چندی پیش حضور او در جایگاه وی آی پی در یک مراسم عزاداری جنجال ساز شده بود به گونه که خود نیز انتقادات در این باره را پذیرفت.
قبل‌تر مراسم عمامه گذاری اش جنجالی شد که البته در این مورد او زیر بار انتقادات نرفت و در پستی اینستاگرامی به منتقدانش پاسخ گفت.
خمینی جوان گاهی نیز با فعالیت‌های سیاسی اش مورد توجه قرار گرفته است. او بار‌ها خود را همدل با جریان سبز معرفی کرده و یا اینکه علاقه خود را به سید محمد خاتمی نشان داده است.
یکی از مهمترین حضور‌های سیاسی او در عرصه رسانه‌ای اعلام خبر ردصلاحیت پدرش سید حسن خمینی برای نامزدی در انتخابات خبرگان رهبری بود. اتفاقی که در بهمن ماه سال ۹۴ رخ داد و بازتاب گسترده‌ای در فضای سیاسی و عمومی کشور داشت.
پس از آن ماجرا فعالیت‌های سید احمد خمینی در شبکه‌های اجتماعی نیز به شکل چشمگیری رشد پیدا کرد، اما این موضوع عوارضی هم برای او داشت. سید احمد خمینی از آن زمان به شدت زیر ذره بین افکار عمومی است و حالا حتی انتشار خبر ازدواجش هم جنجال ساز می‌شود. خبر که در ذات خود ساده و نه چندان تلقی می‌شد.
برخی معتقدند با توجه به اینکه سید احمد خمینی چهره ای رسانه ای دارد احتمالا در آینده نیز بیشتر زیر ذره بین قرار خواهخد گرفت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *