وزارت کشور حکم انتصاب حناچی به شهرداری تهران را تایید کرد

By | ۱۳۹۷-۰۹-۰۷

سلمان سامانی، سخنگوی وزارت کشور، روز چهارشنبه، هفتم آذرماه، خبر داد که این وزارتخانه حکم انتصاب پیروز حناچی به عنوان شهردار تهران را صادر کرده است.


شورای شهر تهران بیش از دو هفته پیش پیروز حناچی را به عنوان شهردار تازه تهران انتخاب کرد، اما تایید حکم او تا روز چهارشنبه به طول انجامید.
رادیو فردا:

در این مدت هیچ یک از نهادهای رسمی اطلاعاتی و وزارت کشور دلایل طولانی‌تر شدن ابلاغ حکم پیروز حناچی را اعلام نکردند، اما پیشتر برخی از رسانه‌های اصولگرا پیوستن برادر آقای حناچی به سازمان مجاهدین خلق در ۳۰ سال پیش را دلیل عدم صدور حکم شهرداری او عنوان کرده بودند.

خبر تایید حکم آقای حناچی یک روز پس از آ» منتشر می‌شود که علی اعطا، سخنگوی شورای شهر تهران، اعلام کرد که وزارت کشور دوشنبه‌شب در مورد شهردار جدید تهران «نامه‌ای محرمانه» به شورا ارسال کرده اما ابلاغ حکم شهردار در این نامه نیست.

خبرگزاری ایسنا به نقل از آقای اعطا گزارش داد که علی رغم پایان مهلت قانونی ده روزه برای اعلام نظر وزارت کشور نامه این وزارتخانه حاکی از آن است که آنها به پاسخ «صریح‌تر» از وزارت اطلاعات نیاز دارند.

سخنگوی وزارت کشور روز چهارشنبه در این باره توضیح داد: «با توجه به این‌ که نظر صریح وزارت اطلاعات مبنی بر تایید صلاحیت‌های عمومی پیروز حناچی امروز به وزارت کشور واصل شد و در نتیجه مستندات قانونی مورد نیاز برای صدور حکم شهردار جدید تکمیل شد حکم انتصاب ایشان به عنوان شهردار جدید تهران از سوی وزیر کشور صادر شد.»

پیروز حناچی که از معاونان ارشد وزارت راه و شهرسازی بود، در بیش از یک سال اخیر همواره از گزینه‌های اصلی تصدی شهرداری تهران بود، اما شورای شهر پنجم، نخست محمدعلی نجفی، و بعدتر محمدعلی افشانی را به این سمت برگزید.

آقای نجفی تنها چند ماه پس از تصدی این سمت، از شهرداری تهران استعفا داد و محمدعلی افشانی هم با مشکل قانونی مربوط منع به‌کارگیری بازنشستگان، ناچار به کناره‌گیری شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *