بیست و پنجمین روز اعتراضات کارگران هفت‌تپه؛ دستگیری علی نجاتی

By | ۱۳۹۷-۰۹-۰۸

طبق آخرین خبرها، رییس هیأت مدیره سندیکای کارگران هفت‌تپه دستگیر شده است. همچنین خبر رسیده که اسماعیل بخشی نماینده دستگیرشده زندانیان به دلیل ضرب و شتم از سوی ماموران، به بیمارستان منتقل شده است.

اسماعیل بخشی، نماینده زندانی کارگران هفت‌تپه

صبح روز پنج‌شنبه ۸ آذر (۲۹ نوامبر) ماموران امنیتی وارد منزل علی نجاتی رییس هیأت مدیره سندیکای کارگران هفت‌تپه شده و او را دستگیر کرده‌اند.

رضا شهابی عضو سندیکای رانندگان شرکت واحد ضمن اعلام این خبر در توییتر خود نوشته، ماموران امنیتی علاوه بر علی نجاتی، پسر و میهمان خانه او را هم دستگیر کرده‌اند. به گفته شهابی، علی نجاتی به هنگام دستگیری مورد ضرب و شتم قرار گرفته است.
دویچه وله:

کارگران هفت‌تپه بیش از ۲۵ روز است که در اعتراض به پرداخت نشدن حقوق و نیز خصوصی‌سازی کارخانه در اعتصاب و اعتراض به سر می‌برند.

در چهاردهمین روز اعتصابات و اعتراضات کارگران هفت‌تپه، ماموران امنیتی تعدادی از کارگران و یک خبرنگار زن را دستگیر کردند. دستگیرشدگان پس از چند روز آزاد شدند اما اسماعیل بخشی نماینده کارگران اعتصابی و سپیده قلیانی، خبرنگار همچنان در بازداشت به سر می‌برند.

“اتحاد بین‌المللی در حمایت از کارگران ایران” خبر از ضرب و شتم و شکنجه اسماعیل بخشی در زندان داده است. این نهاد کارگری در وب‌سایت خود نوشته که بر اساس اخبار دریافتی، اسماعیل بخشی در اثر ضرب و شتم دچار خونریزی معده شده و احتمال می‌رود که در حال حاضر در بیمارستان سپاه اهواز بستری باشد.

همبستگی دانشجویان با کارگران هفت‌تپه

روز چهارشنبه ۷ آذر تعدادی از دانشجویان دانشگاه هنر تهران مقابل این دانشگاه تجمع کرده و با سر دادن شعار از اعتصابات و اعتراضات کارگران هفت‌تپه حمایت کردند.

در اقدام حمایتی دیگری، قرار است امروز پنج‌شنبه ۸ آذر میزگرد دانشجویی بررسی مسائل کارگران مقابل شرکت نیشکر هفت‌تپه برگزار شود. در این میزگرد دانشجویان دانشگاه صنعتی شریف، دانشگاه شهید بهشتی، دانشگاه امام صادق و دانشگاه علوم قضایی سخنرانی خواهند داشت.

مافیای شکر و آغاز مشکلات هفت‌تپه

در سال ۱۳۸۵ و در دولت اول احمدی‌نژاد، تعرفه واردات شکر به طور ناگهانی برداشته شد. به این ترتیب شکر وارداتی و ارزان وارد بازار و از آن به بعد رکود کارخانه نیشکر هفت‌تپه آغاز شد.

در سال ۱۳۹۴ این مجتمع به بخش خصوصی واگذار و از آن به بعد معضلات دیگر هم به رکود کارخانه اضافه شد.

تا کنون بارها کارگران این کارخانه در اعتراض به خصوصی‌سازی و نیز پرداخت نشدن حقوق و معوقه‌هایشان دست به اعتراض و اعتصاب زده‌اند.

در این دور از اعتراضات ابتدا قوه قضاییه اعلام کرد که مدیرعامل شرکت نیشکر هفت‌تپه متواری شده است اما پس از چند روز فیلمی از امیر حسین اسدبیگی منتشر شد که وجود مشکل در هفت‌تپه را به کلی انکار کرد و از گسترش این مجتمع خبر داد. او همچنین واگذاری این شرکت به دولت را که خواسته کارگران است به شدت رد و تاکید کرد این مجتمع خصوصی باقی خواهد ماند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *